//-->
Gå til sygdomsliste

Bækkenbundsøvelser for mænd

Det er vigtigt at træne sin bækkenbund, både som kvinde og som mand. Brug disse fem øvelser og få en stærkere bækkenbundsmuskulatur. Det kan hjælpe dig, hvis du fx har prostatakræft og ufrivillig vandladning eller problemer med potensen.

Bækkenbundstræning kan blandt andet give dig bedre kontrol, hvis du oplever uønsket vandladningen som følge af f.eks. prostatakræft. Mange mærker bedring allerede inden for en uge ved daglig træning.

Træningen kan også have en gavnlig effekt på impotens og smerter ved samleje hos mænd. Øvelserne er udarbejdet og udført af Søren Ekman fra Gotvedskolen og er baseret på hans bog og dvd "Fra regnorm til anakonda".

Videoerne består af en introduktion og fem konkrete øvelser. Nedenfor kan du se hele programmet eller vælge, hvilket et af klippene du vil se og bruge.

Hele programmet: 13 min.

Hele programmet:

Introduktion:

Introduktion:

1. Øvelse:

1. Øvelse:

2. Øvelse:

2. Øvelse:

3. Øvelse:

3. Øvelse:

4. Øvelse:

4. Øvelse:

5. Øvelse:

5. Øvelse:

Læs mere på cancer.dk om bækkenbundsøvelser

Læs om bækkenbundstræning og hvilke gavnlige effekter det har at lave bækkenbundsøvelser, hvis du er blevet opereret eller strålebehandlet i underlivet, blæren eller endetarmen.

Bækkenbundstræning efter kræftbehandling

 

Hvad kan jeg selv gøre?

Gode råd, hvis du har kræft

Om kost, fysisk aktivitet, samvær med andre og alternativ behandling.

Hvad kan du selv gøre


Opskrifter

Opskrifter

Hvad skal jeg spise, hvis jeg har kræft?

Opskrifter


Gå! Det er sundt

I denne artikel fra sundhedsmagasinet iform, fortæller sundhedsekspert Chris MacDonald om de mange fordele ved at gå.  

Læs artikel


Mentale ressourcer og kræft

Når den samme negative tanke bliver ved med at komme op til overfladen, og man vender og drejer den igen og igen, kaldes det ruminering. Chris MacDonald fortæller her om, hvad man kan gøre for at komme ud af et negativt tankemønster.

Hvordan har søvn indflydelse på dit velbefindende?

Professor, dr. med.; cand. psych Bobby Zachariae forklarer om søvns indflydelse på fysisk og psykisk velbefindende. Derudover giver han gode råd til, hvordan du opnår en god og sund søvn.