Nøgleord på siden:
Klik på ’Tilføj’ for at skrive det nøgleord, som du vil tilføje til siden. Du kan tilføje ét ord eller et samlet udtryk ad gangen.
Klik på ’Se’ for at se, hvilke nøgleord andre brugere har tilknyttet til denne side. Klikker du på et bestemt nøgleord, vil du få en liste over de sider, hvor netop dette nøgleord findes.
Klik på ’Find’ for at komme til en oversigt over alle nøgleord (tagcloud).
Valnødder begrænser risikoen for brystkræft |
|
Risikoen for brystkræft falder betydeligt, når den regelmæssige kost indeholder en beskeden mængde valnødder. Det viser undersøgelser på mus.
Undersøgelsen er lavet på Marshall University. I undersøgelsen sammenlignede forskerne virkningen af en almindelig kost og en kost, der indeholder valnødder svarende til omkring 60 gram om dagen.
Gruppen, hvis kost indeholdt valnødder, udviklede kun brystkræft i halvt så mange tilfælde som hos gruppen med den typiske kost. Desuden blev antallet af tumorer og deres størrelse betydeligt mindre.
”Disse reduktioner er især vigtige, når man tænker på, at musene genetisk var programmeret til at udvikle kræft i et højt tempo,” siger en af forskerne bag undersøgelsen til videnskab.dk.
Nøgleord på siden: