Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
Din virksomhed kan forebygge kræft i huden hos de ansatte ved at vedtage en solpolitik. Virksomheder kan også donere deres ansattes frivillige arbejdskraft til Solkampagnen og på den måde være med til at forebygge kræft i huden i Danmark.
Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne opfordrer virksomhederne i Danmark til at tage ansvaret for, at der vedtages en solpolitik på den enkelte arbejdsplads. De mange tilfælde af kræft i huden i Danmark skyldes nemlig, at danskerne gennem mange år ikke har beskyttet sig godt nok i solen. Derudover bruger mange af os også solarier for meget. Nogle arbejdspladser har ansatte, der arbejder i mange timer udendørs. Andre har ansatte, der kun lejlighedsvis er udsat for UV-eksponering midt på dagen.
Vedtag en solpolitik og vær med til at forebygge kræft i huden hos de ansatte
Læs mere om virksomheders frivillige arbejde i Solkampagnen
Har I et solarium i jeres virksomhed? Så er det en god idé at hive stikket ud: Blot ét månedligt besøg i solariet eller mere øger de ansattes risiko for at få modermærkekræft 2-3 gange.
Med en solpolitik kan man forebygge solskoldninger hos medarbejderne. Jo flere solskoldninger vi får gennem livet, og jo højere livtidsdosis uv-stråling vi får fra solen eller solarier, des større er risikoen for at udvikle kræft i huden. Heldigvis er kræft i huden let at forebygge med en fornuftig soladfærd.
Solkampagnen samarbejder gerne med virksomheder, der giver deres ansatte mulighed for frivilligt arbejde i arbejdstiden som del af virksomhedens strategi for Corporate Social Responsibility (CSR). Flere virksomheder bl.a. TDC og PWC har sendt personale som med succes har lavet sjove frivillige aktiviteter.
Solkampagnen samarbejder med virksomheder, der har besøgt børnehaver som del af Den lokale soluge i maj måned. TDC er et eksempel på en virksomhed, der har valgt at formidle Solkampagnens solråd for børnehavebørn.
Medarbejdere fra Price Waterhouse Coopers deler solsikker ud på Hovedbanegården
Solformidlere for en dag
Også Price Waterhouse Coopers har arbejdet frivilligt for os. Omkring 100 medarbejdere fra virksomheden har doneret deres arbejdskraft til Solkampagnen på deres årlige medarbejderdag.
De delte solsikker ud til de forbipasserende på Hovedbanegården, som tilmeldte sig dagens uv-indeks og tog imod en flyer om uv-indekset.
Alle medarbejdere var forud for eventen blevet briefet om Solkampagnens budskaber om solbeskyttelse.
Få Solkampagnens nyhedsmails med gode ideer og de seneste nyheder om solbeskyttelse. Nyhedsbrevene udsendes ca. 4 gange årligt.
Hent Solkampagnens app til din smartphone. Så kan du se det aktuelle uv-indeks for over 1. mio. lokationer i hele verden og få automatiske påmindelser, når dagens uv-indeks i din favoritby bliver 3 eller derover.
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
Fax: 35 25 77 01
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17