Gå til sygdomsliste

Bækkenbundsøvelser for mænd

Det er vigtigt at træne sin bækkenbund, både som kvinde og som mand. Brug disse fem øvelser og få en stærkere bækkenbundsmuskulatur. Det kan hjælpe dig, hvis du fx har prostatakræft og ufrivillig vandladning eller problemer med potensen.

Bækkenbundstræning kan blandt andet give dig bedre kontrol, hvis du oplever uønsket vandladningen som følge af f.eks. prostatakræft. Mange mærker bedring allerede inden for en uge ved daglig træning.

Træningen kan også have en gavnlig effekt på impotens og smerter ved samleje hos mænd. Øvelserne er udarbejdet og udført af Søren Ekman fra Gotvedskolen og er baseret på hans bog og dvd "Fra regnorm til anakonda".

Videoerne består af en introduktion og fem konkrete øvelser. Nedenfor kan du se hele programmet eller vælge, hvilket et af klippene du vil se og bruge.

Hele programmet: 13 min.

Hele programmet:

Introduktion:

Introduktion:

1. Øvelse:

1. Øvelse:

2. Øvelse:

2. Øvelse:

3. Øvelse:

3. Øvelse:

4. Øvelse:

4. Øvelse:

5. Øvelse:

5. Øvelse:

Læs mere på cancer.dk om bækkenbundsøvelser

Læs om bækkenbundstræning og hvilke gavnlige effekter det har at lave bækkenbundsøvelser, hvis du er blevet opereret eller strålebehandlet i underlivet, blæren eller endetarmen.

Bækkenbundstræning efter kræftbehandling

 

Rådgivning

Ældre kvinde taler med en kvinde med ryggen til

Ring til Kræftlinjen, skriv til Brevkassen eller find den nærmeste kræftrådgivning.

Vores rådgivningstilbud


Livet med kræft

Livet med kræft

Om psykiske reaktioner, familie, seksualitet og arbejde.

Hvis du har kræft


Opret en profil på cancerforum og mød andre patienter og pårørende, som du kan dele tanker og erfaringer med.