Gå til sygdomsliste

Øvelser for hele kroppen

Brug dette øvelsesprogram til at få motioneret hele kroppen. Det er Gotvedgymnastik med lav belastning og fokus på naturlige bevægelser. Kombiner gerne øvelserne med en rask gåtur, så sikrer du dig, at du både aktiverer dine muskler, led og kredsløb.

Øvelsesprogrammet består af en introduktion, fem fysiske øvelser og en afspænding til sidst. Det er udarbejdet og udført af Søren Ekman fra Gotvedskolen. Nedenfor kan du se hele programmet eller vælge, hvilket et af klippene du vil se og bruge.

Hele programmet:

Hele programmet (11.04 min.)

Introduktion:

Introduktion (1.48 min.)

1. Øvelse:

1. Øvelse (1.08 min.)

2. Øvelse (1.29 min.)

3. Øvelse:

3. Øvelse (1.20 min.)

4. Øvelse:

4. Øvelse (1.31 min.)

5. Øvelse:

5. Øvelse (1.06 min.)

6. Afspænding:

6. Afspænding (3.25 min.)

Det er godt for både krop og sind at røre sig hver dag - også hvis du har kræft. Motion og bevægelse giver energi, bedre humør og styrker kroppen.

Læs mere om at røre sig godt med kræft

 

Rådgivning

Ældre kvinde taler med en kvinde med ryggen til

Ring til Kræftlinjen, skriv til Brevkassen eller find den nærmeste kræftrådgivning.

Vores rådgivningstilbud


Livet med kræft

Livet med kræft

Om psykiske reaktioner, familie, seksualitet og arbejde.

Hvis du har kræft


Opret en profil på cancerforum og mød andre patienter og pårørende, som du kan dele tanker og erfaringer med.