Gå til sygdomsliste

Øvelser for hele kroppen

Brug dette øvelsesprogram til at få motioneret hele kroppen. Det er Gotvedgymnastik med lav belastning og fokus på naturlige bevægelser. Kombiner gerne øvelserne med en rask gåtur, så sikrer du dig, at du både aktiverer dine muskler, led og kredsløb.

Øvelsesprogrammet består af en introduktion, fem fysiske øvelser og en afspænding til sidst. Det er udarbejdet og udført af Søren Ekman fra Gotvedskolen. Nedenfor kan du se hele programmet eller vælge, hvilket et af klippene du vil se og bruge.

Hele programmet:

Hele programmet (11.04 min.)

Introduktion:

Introduktion (1.48 min.)

1. Øvelse:

1. Øvelse (1.08 min.)

2. Øvelse (1.29 min.)

3. Øvelse:

3. Øvelse (1.20 min.)

4. Øvelse:

4. Øvelse (1.31 min.)

5. Øvelse:

5. Øvelse (1.06 min.)

6. Afspænding:

6. Afspænding (3.25 min.)

Det er godt for både krop og sind at røre sig hver dag - også hvis du har kræft. Motion og bevægelse giver energi, bedre humør og styrker kroppen.

Læs mere om at røre sig godt med kræft

 
Få hjælp af en rådgiver

Har du eller en af dine nærmeste kræft, kan du få gratis hjælp:

   

Rådgivning