Gå til sygdomsliste

Råd og redskaber

Hent inspiration og værktøjer til at gøre bevægelse og motion til en naturlig del af din hverdag - også efter en kræftsygdom.

Kom godt i gang med at røre dig og bevar motivationen 
Her kan du få gode og simple råd til, hvordan du kommer godt i gang med at røre dig og bevarer motivationen. Du bliver også præsenteret for en række nyttige elektroniske motionsgadgets, som kan hjælpe dig i hverdagen.

Øvelser i det fri
Her kan du finde inspiration til øvelser i det fri, som du kan bruge, hvis du alligevel skal ud og gå en tur.

Øvelser for hele kroppen
Brug dette øvelsesprogram til at få bevæget hele kroppen. Øvelserne har lav belastning og fokus på de rotationer, som indgår i de medfødte bevægelser.

Bækkenbundsøvelser for mænd
Det er vigtigt at træne sin bækkenbund, både som kvinde og som mand. Brug disse fem øvelser og få en stærkere bækkenbundsmuskulatur.

 

Læs mere under 'Hjælp og Viden' på cancer.dk:

Mange kræftpatienter er usikre på, hvad kroppen kan klare af fysiske udfordringer og bevæger sig derfor for lidt - både under og efter behandlingen. Læs her bl.a. om hvorfor fysisk aktivitet er gavnligt, også efter en kræftdiagnose:

Fysisk aktivitet for kræftpatienter

Lymfødem og motion

 

Hvad kan jeg selv gøre?

Gode råd, hvis du har kræft

Om kost, fysisk aktivitet, samvær med andre og alternativ behandling.

Hvad kan du selv gøre


Opskrifter

Opskrifter

Hvad skal jeg spise, hvis jeg har kræft?

Opskrifter


Gå! Det er sundt

I denne artikel fra sundhedsmagasinet Iform, fortæller sundhedsekspert Chris MacDonald om de mange fordele ved at gå.  

Læs artikel


Mentale ressourcer og kræft

Når den samme negative tanke bliver ved med at komme op til overfladen, og man vender og drejer den igen og igen, kaldes det ruminering. Chris MacDonald fortæller her om, hvad man kan gøre for at komme ud af et negativt tankemønster.

Hvordan har søvn indflydelse på dit velbefindende?

Professor, dr. med.; cand. psych Bobby Zachariae forklarer om søvns indflydelse på fysisk og psykisk velbefindende. Derudover giver han gode råd til, hvordan du opnår en god og sund søvn.