Gå til sygdomsliste

At fejre sine succeser

Det er vigtigt at huske at fejre dine succeser, store som små.

Det er vigtigt at huske at fejre dine succeser, store som små. Måske er du lykkedes med noget, du ikke kunne for bare en måned siden. Sørg for at fejre det, selv om det måske var en helt selvfølgelig ting for dig engang, som f. eks. at kunne bære varer hjem fra en indkøbstur.

En fejring kan være alt fra at ringe til en ven og ”prale” af bedriften til en selvforkælende oplevelse eller en fest. Du kan selvfølgelig også skrive det ned, hvis du fører dagbog. Uanset hvordan du vælger at gøre det, er det vigtigt at klappe dig selv på skulderen og rose dig selv.

Læs mere her:

Skriv dagbog
Læs hvordan du ved at skrive dagbog gør det lettere at udpege de steder, hvor du har brug for at lave ændringer i hverdagen.

 

Hvad kan jeg selv gøre?

Gode råd, hvis du har kræft

Om kost, fysisk aktivitet, samvær med andre og alternativ behandling.

Hvad kan du selv gøre


Opskrifter

Opskrifter

Hvad skal jeg spise, hvis jeg har kræft?

Opskrifter


Gå! Det er sundt

I denne artikel fra sundhedsmagasinet Iform, fortæller sundhedsekspert Chris MacDonald om de mange fordele ved at gå.  

Læs artikel


Mentale ressourcer og kræft

Når den samme negative tanke bliver ved med at komme op til overfladen, og man vender og drejer den igen og igen, kaldes det ruminering. Chris MacDonald fortæller her om, hvad man kan gøre for at komme ud af et negativt tankemønster.

Hvordan har søvn indflydelse på dit velbefindende?

Professor, dr. med.; cand. psych Bobby Zachariae forklarer om søvns indflydelse på fysisk og psykisk velbefindende. Derudover giver han gode råd til, hvordan du opnår en god og sund søvn.