Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
Velkommen til Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Kolding Lokalforeningen er Kræftens Bekæmpelses lokale talerør. Er du medlem af Kræftens Bekæmpelse, er du automatisk medlem af lokalforeningen i din kommune. Hvis du vil vide mere om vores arbejde i Kolding Kommune, er du velkommen til at kontakte: Lokalforeningsformand Palle Ranløv palle@ranlov.com Tlf.nr. 20 68 23 08 |
Vil du have indflydelse på, hvad der sker på kræftområdet i Kolding Kommune, og hvilke tilbud der er til patienter og pårørende lokalt? Så deltag i generalforsamlingen hjemmefra og lad din stemme komme til kende i Kræftens Bekæmpelse i Kolding Kommune.
Du tilmelder dig ved at svare på mailadressen herunder. Så sender vi dig en mail med dagsorden, som du kan kommentere pr mail. Så deltager du trygt hjemme fra din stue.
Generalforsamlingen vil bestå af to halvlege med flere dage imellem.
· I første halvleg vil det være muligt at kommentere på dagsordenspunkterne pr mail.
· I anden halvleg afgiver du din stemme pr mail.
Indkomne forslag samt opstilling af kandidatur til bestyrelsen indsendes senest den 2. marts til områdekonsulent Bruno Langdahl på brunol@cancer.dk.
Tidspunkt
Du kan kommentere på dagsordenspunkerne i 4 dage fra 8. – 11. marts. Afstemningen foregår i 4 dage fra den 15. – 18. marts.
Tilmelding til generalforsamlingen skal ske til områdekonsulent Bruno Langdahl på brunol@cancer.dk senest den 5. marts.
Vi håber, du vil være med i år, selv om vi ikke kan mødes, som vi plejer. Til gengæld kan du læse dagsorden og indhold på det tidspunkt, der passer dig.
Mange gode hilser
Bestyrelsen for Kræftens Bekæmpelse i Kolding Kommune
Så blev både ”tur i det grønne” og generalforsamling afviklet. Guiden var en god fortæller, så generalforsamlingen blev efter kaffe og kage afviklet med godt humør. Og både bestyrelses og supleantposterne blev besat efter Bente, der havde været over 30 år i bestyrelsen og Kirsten efter et år som suppleant havde valgt at trække sig. Tak for samarbejdet til dem.
Bestyrelsen består af
Palle Ranløv valgt 2019
Annie Terp Thomsen valgt 2019
Grete Sørensen valgt 2019
Ulla Heiwald valgt 2019
Jens Erik Paulsen valgt 2019 .
Og
Lis Ravn Ebbesen genvalgt
Ellen Smedegaard genvalgt
Eva Warming genvalgt men som bestyrelsesmedlem Jeanette Heiberg nyt bestyrelsesmedlem
Samt suppleanter:
Per Iversen – nyvalgt
Alice Killerich – genvalgt men som suppleant (efter eget ønske)
Linda Skålum - nyvalgt
Med Venlig Hilsen
Lis Ravn Ebbesen
Mobil: 21 25 34 74
Program
14.00 – 15.30: Rundvisning med naturvejleder Rune.
15.30 – 17.30: Generalforsamling efter lovene i Væksthus med kaffe og kage.
18.00: Haven lukker – tak for i dag.
Du har mulighed for at være i Geografisk Have hele dagen fra kl.10.00, hvis du har lyst til at gå på opdagelse på egen hånd indtil kl. 14.00.
Det er nødvendigt med tilmelding både til rundtur og generalforsamling af hensyn til guide og fortæring til lre@stofanet.dk.
Dagsordenen for generalforsamlingen d. 6.9.20
1) Valg af dirigent.
2) Bestyrelsen aflægger beretning om årets virksomhed til godkendelse.
3) Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4) Drøftelse og godkendelse af lokalforeningens aktivitetsplan for den kommende periode.
5) Valg til bestyrelsen herunder suppleanter.
6) Valg til revisor herunder eventuelt valg af suppleant.
7) Indkomne forslag.
8) Eventuelt.
Formanden foreslår under beretningen at
Generalforsamlingen dispensere for bopælspligt
Jvf vedtægterne:
Generalforsamlingen kan dispensere fra reglen om bopælspligt.
Bestyrelse
Lokalforeningen ledes af en bestyrelse på 8 medlemmer og 3 suppleanter valgt i direkte valg på generalforsamlingen blandt lokalforeningens egne medlemmer.
Bestyrelsen
Palle Ranløv valgt 2019
Annie Terp Thomsen valgt 2019
Grete Sørensen valgt 2019
Ulla Heiwald valgt 2019
Jens Erik Paulsen valgt 2019 .
På valg 2020
Lis Ravn Ebbesen -ønsker genvalg
Ellen Smedegaard -ønsker genvalg
Alice Killerich
Bente Hansen – ønsker ikke genvalg
Suppleanter
Kirsten Pedersen – opstiller til bestyrelsen
Eva Warming
Det er med meget stor beklagelse at vi i styregruppen for Stafet For Livet i Kolding har måttet aflyse Stafet for livet 2020. Vi mener det ville være helt uansvarligt at afholde Stafet for Livet 13. -14. juni i Kolding i forlængelse af Regeringens og Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring Corona. Mange af vore Fightere tilhører den sårbare gruppe, så dem skal vi passe ekstra på oplyser talsmand Lis Ravn Ebbesen.
Ingen ved hvor længe vi skal passe på hinanden ved at holde afstand. Ikke kun vores Stafet er blevet aflyst. Konfirmationer, familiefester og meget andet er også aflyst og udsat. Vi har derfor desværre ikke fundet det muligt, at finde en ny dato for Stafet For Livet Kolding i 2020.Det er rigtig ærgerligt, især fordi det var lykkedes at samle en ny og engageret styregruppe. Ligesom sponsorer og optrædende igen var parate til at støtte os. Og inden Coronakrisen havde vi allerede 12 hold.
Vi håber på at holde fast i den gejst og at alle igen er med næste år.
Styregruppen vender stærk tilbage i Kolding i 2021. Efter aftale med Storcenteret forventes stafetten afholdt 12.-13. juni 2021 for vi ved, at deltagelse i Stafet For Livet er en helt speciel og fantastisk oplevelse og har stor betydning for Fightere, deltagere og besøgende. Så det er virkelig med stor stor ærgrelse vi aflyser. Men sådan må det være.
Vi må i denne tid passe på hinanden.
Vi håber at på stor opbakning 12.-13. juni 2021, så vi alle kan være med til at fejre livet, mindes dem, vi har mistet, og give håb og støtte til alle, der er ramt af kræft.
Styregruppen for Stafet For Livet Kolding
Koordinator Christina Poulsen 20122963 mail@debetogkredit.com
og talskvinde Lis Ravn Ebbesen 21253474 LRE@stofanet.dk
Generalforsamlingen er aflyst efter råd fra Kræftens Bekæmpelse centralt.
Der kommer en ny indkaldelse!
Myndighederne udstikker ikke præcise vejledninger til arrangementer med under 1000 deltagere. I Kræftens Bekæmpelse ønsker vi at bidrage til at begrænse smitte med Coronavirus, og vores retningslinjer er derfor skærpet:
· Alle arrangementer, foredrag mm, som er planlagt til afholdelse i marts, udskydes, hvis det overhovedet er muligt. Dette gælder arrangementer, hvor Kræftens Bekæmpelse selv er vært. Det gælder også arrangementer i Kræftens Bekæmpelses lokaler, hvor andre er værter.
Arrangementerne kan omfatte fx generalforsamlinger, bestyrelsesmøder, foredrag, styregruppemøder, netværksmøder, fællesmøder med mere.
· Der kan være arrangementer, hvor eksterne tidsfrister eller andet gør, at de skal afholdes. Disse tilfælde vurderes enkeltvist. Hvis et møde/arrangement skal afholdes, skal det sikres, at mødelokalet er så tilpas stort, at der kan være god plads mellem deltagerne (tommelfingerreglen er, at hver anden stol skal kunne stå tom).
· Der opstilles skilte på alle Kræftens Bekæmpelses adresser, der gør opmærksom på, hvilke råd den enkelte skal følge for at mindske risiko for smitte (hyppig håndvask, ikke hilse ved at give hånd osv.).
Nu har du en mulighed for at få en rundtur og et oplæg ved Tina Sauvr om hele kommunen sundhedscenter. Her kan borgere henvende sig ved behov for genoptræning, sundhedsfremme, omsorgstandpleje og meget mere. Formålet med sundhedscenteret er at give borgere i alle aldre en indgang til Kommunens sundhedsvæsen.
Kræftramte tilbydes træning, ligesom der er mulighed for samtale om rygning, alkohol, sundt mad og mental sundhed. Der er pladser til døgn ophold, hvis der er behov for pleje, hjælp, støtte og genoptræning. Og desuden er der mulighed for rådgivning til pårørende.
Kom og hør mere til:
Generalforsamling
Lokalforeningen Kræftens Bekæmpelse Kolding 19.3.20.kl 19.00
På Sundhedscenteret Sygehusvej 6.
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsen aflægger beretning om årets virksomhed til godkendelse.
3. Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4. Drøftelse og godkendelse af lokalforeningens aktivitetsplan for den kommende periode.
5. Valg til bestyrelsen herunder suppleanter.
6. Valg til revisor herunder eventuelt valg af suppleant.
7. Indkomne forslag.
8. Eventuelt.
Af hensyn til kaffe bedes der om tilmelding til lre@stofanet.dk senest 16.3.
Bekæmpelses lokalforening og Patientforeningerne i Kolding Kommune inviterer den 28. januar 2020 kl. 17.00-19.30 til foredraget "Gør en forskel og pas på dig selv" med psykoterapeut Lizl Rand.
Uanset om man er født med en sygdom eller et handicap, pludselig har fået konstateret en kronisk eller livstruende sygdom eller har været udsat for en ulykke, så kræver det en hel del af de pårørende.
Oftest er der størst fokus på den syge eller handicappede, fordi vedkommende f.eks. er i behandling, hurtigere bliver træt eller skal hjælpes med store eller små opgaver.
Den pårørende får derfor frivilligt eller ufrivilligt pålagt flere opgaver - og mens der spørges til patientens tilstand, glemmer man ofte den pårørende.
Denne temaaften sætter fokus på, hvad det er for en rolle, den pårørende får? Hvordan fastholder man at være mor, far, barn eller kæreste samtidig med, at man måske føler man bør påtage sig pleje- og/eller praktiske opgaver?
Foredraget er gratis og du kan tilmelde dig her: www.kolding.dk/patientforeninger. Pladserne fordeles efter først til mølle.
Det er muligt at købe sandwich ved tilmeldingen på linket.
Så lykkedes det at få et møde med socialdemokratiet om tobak.
Tak til Christian Rabjerg Madsen, der prioriterede Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Kolding i sin valgkamp. På baggrund af Mette Frederiksens udmelding i partilederrunden i går argumenterede Palle Ranløv, Formand, og Lis Ravn Ebbesen, Næstformand, for at prisen for tobak skal op også for førtidspensionister. Lokalforeningen accepterer ikke ulighed i sundhed.
At fastholde 20 års forskel i levealder er uanstændigt. Gratis rygestop må være vejen frem.
Der blev lyttet.
Når sygdommen rammer, bliver man som pårørende også ramt.
Pårørende er ofte den vigtigste støtte for kræftramte, og er som regel med gennem hele forløbet. Det kan være rigtig hårdt at stå i rollen som pårørende.
I samarbejde med Kræftens Bekæmpelse opstarter
Sundhedscenter Kolding et gruppetilbud til pårørende til kræftramte. Her vil en rådgiver og en frivillig fra Kræftens Bekæmpelse lede en gruppe bestående af 6-10 pårørende.
I gruppen vil det være muligt at sætte ord på det at være pårørende, dele erfaringer med andre samt styrke fællesskabet med ligesindede og mindske følelsen af alenehed.
Gruppen mødes hver anden uge i tidsrummet 16-18
i Sundhedscenter Kolding.
Lyder det som noget for dig, eller én du kender, så kontakt Kræftrehabiliteringen i Kolding Sundhedscenter:
Vi har i Kolding Kommune en stor skare af indsamlere der samler ind år efter år, men vi har brug for nye !
Er det dig?
Du gør en forskel. På de 2-3 timer du bruger på en rute, kan der indsamles omkring 1.000 kr.
Indsamlingsbøtterne udleveres fra Igen butikken i Oluf Ryesgade, og afleveres som noget nyt hos SparNord, Skovvangen 37.
Vil du være med så kontakt Kampagneleder Jens Erik Paulsen Tlf. 40 75 10 71 Mail: paulsenje@gmail.com
Lis Ravn Ebbesen
21253474
Vær med, når Ulve Apoteket – Munkebo og Kræftens Bekæmpelse i Kolding Kommune indbyder til informationsaften om HPV og livmoderhalskræft den 10. april 2019 kl. 19.00 – 20.30 på Ulve Apoteket – Munkebo, Palmealle 2, 6000 Kolding.
Læs mere i den vedhæftede flyer.
Så kom den ny bestyrelse på plads for år 2019.
Formand Palle Ranløv blev genvalgt. Det samme gjorde Annie Terp Thomsen, Grete Sørensen og Ulla Heiwald.
Derudover består bestyrelsen af :
Næstformand og sekretær - Lis Ravn Ebbesen
Kasserer – Ellen Smedegård
Koordinator for landsindsamling – Jens Erik Paulsen
Alice Kiilerich
Bente Hansen
Heldigvis meldte også to nye suppleanter sig!
Kirsten Pedersen.
Eva Warming.
Et travlt arbejdsår venter.
Den 12. marts 2019 kl. 19-21 på biblioteket i Kolding.
Både Kræftens Bekæmpelse og andre aktører har en lang række tilbud til kræftpatienter og pårørende i Kolding Kommune. Få overblikket i dette oversigtsnotat.
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
Fax: 35 25 77 01
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17