Gå til sygdomsliste

Støt kræftsagen

Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.

Nyt fra lokalforeningen

Er du en haj til tal? Og kan du lide at have overblikket over vigtige, indsamlede midler?

Kan du sige ja til dette spørgsmål. Så er opgaven som kasserer i Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Odense måske noget for dig. Vi søger en tal stærk kasserer, som vil være en del af Kræftens Bekæmpelses bestyrelse i Odense. Du vil som kasserer både skulle arbejde selvstændigt og indgå i et team bestående af syv bestyrelsesmedlemmer.

Lokalforeningsbestyrelsen i Odense, varetager Kræftens Bekæmpelses kampagner lokalt. Det er derfor bestyrelsens arbejde at effektuere KnækCancer, Landsindsamlingen, Solkampagnen, HPV-kampagnen, Alkoholkampagnen osv. i Odense. Der er mange opgaver. Derfor søger vi en kommunikationspraktikant.

Som kasserer, vil du skulle varetage følgende opgaver:

Vi søger

Opgaver som kasserer:

Du vil som kasserer indgå i et tæt samarbejde med en masse engagerede mennesker og være med til at sætte fokus på kræftsagen i dit lokalområde og indsamle penge til Kræftens Bekæmpelses arbejde for et liv uden kræft. Der skal holdes styr på indtægter og udgifter for lokalforeningens arrangementer og generelle donationer, som gives til lokalforeningen og Kræftens Bekæmpelse. Her ud over, vil du i samarbejde med vores revisor, skulle udarbejde den årlige årsregnskab.

Vi tilbyder

Som frivillig for Kræftens Bekæmpelses lokalforening i Odense får du:

• Et alsidigt, spændende arbejde med mening

• Mulighed for at give håb og gøre en forskel for rigtig mange mennesker berørt af kræft

• Kendskab til Kræftens Bekæmpelse

• Et tæt samarbejde og sparring med en rådgivende konsulent fra Kræftens Bekæmpelse

• Du bliver del af en imødekommende og humoristisk gruppe af frivillige.


Praktisk:

• Det månedlige tidsforbrug ligger på ca. 5 timer

• Start er hurtigtst muligt

• Kontakt formand for Odense Lokalforening på jrotvigjensen@gmail.com for at ansøge eller høre mere



Invitation til generalforsamling
Udgivet den 25-02-2021

Du er hermed inviteret til vores generalforsamling den 24. marts kl. 18 til 19, som i år afholdes online. Du kan derfor denne gang være med hjemme fra din egen stue.

Hvad kan du få ud af det?

Måske du har lyst til at være med i bestyrelsen for at gøre en forskel som frivillig i Kræftens Bekæmpelse Odense. Du kan også deltage for at høre om, hvad vi laver. Eller måske du eller en der står dig nær har været berørt af kræft og har et forslag til, hvad Kræftens Bekæmpelse skal lave til kræftramte eller pårørende i Odense kommune.

Alle er velkomne. Hvis du er medlem af Kræftens Bekæmpelse, har du tilmed mulighed for at stille op eller stemme en kandidat ind i bestyrelsen. Dagsorden er efter vedtægter.

Sådan tilmelder du dig

Tilmelding, kandidatur og indkomne forslag skal ske senest 8 dage før via formand Jesper Rotvig på mail: jrotvigjensen@gmail.com


Når du er tilmeldt, vil du modtage en bekræftelsesmail med information om, hvordan du kommer på mødet samt en dagsorden.



AFLYSNING AF GENERALFORSAMLING.
Udgivet den 10-03-2020

Generalforsamlingen og foredraget om arv d. 17.3 er aflyst efter råd fra Kræftens Bekæmpelse centralt.

Der kommer en ny indkaldelse!


Myndighederne udstikker ikke præcise vejledninger til arrangementer med under 1000 deltagere. I Kræftens Bekæmpelse ønsker vi at bidrage til at begrænse smitte med Coronavirus, og vores retningslinjer er derfor skærpet:


·        Alle arrangementer, foredrag mm, som er planlagt til afholdelse i marts, udskydes, hvis det overhovedet er muligt. Dette gælder arrangementer, hvor Kræftens Bekæmpelse selv er vært. Det gælder også arrangementer i Kræftens Bekæmpelses lokaler, hvor andre er værter.

·        Arrangementerne kan omfatte fx generalforsamlinger, bestyrelsesmøder, foredrag, styregruppemøder, netværksmøder, fællesmøder med mere.

·        Der kan være arrangementer, hvor eksterne tidsfrister eller andet gør, at de skal afholdes. Disse tilfælde vurderes enkeltvist. Hvis et møde/arrangement skal afholdes, skal det sikres, at mødelokalet er så tilpas stort, at der kan være god plads mellem deltagerne (tommelfingerreglen er, at hver anden stol skal kunne stå tom).

·        Der opstilles skilte på alle Kræftens Bekæmpelses adresser, der gør opmærksom på, hvilke råd den enkelte skal følge for at mindske risiko for smitte (hyppig håndvask, ikke hilse ved at give hånd osv.).



Med venlig hilsen

Bestyrelsen

SST_Corona_A4_print V2.pdf

Odense Lokalforening inviterede til debatmøde om Røgfri Fremtid den 6. november
Udgivet den 16-11-2017

Hvordan skal Odense nå målet om, at kun 2% af de voksne ryger i 2030? Dette var overskriften for debatmødet, som blev afholdt i Rådhushallen den 6. november.

Claus Houden (V), Cæcilie Crawley (S) og Byrådsmedlem Christel Gall (DF) ser gerne, at vi har den første røgfri generation i 2025, ligesom Anne Lybecker, vicedirektør for Syddansk Erhvervsskole, var meget opbakkende om en Røgfri Fremtid. Lokalforeningen havde håbet på et større fremmøde, men er stadig rigtig glade for at have taget en god og vigtig debat. Det er stærkt, at Odense Kommune går foran, når det gælder en røgfri fremtid!

Mødet er blevet omtalt af fyens.dk - se link.

BORGMESTERBESØG AFFØDTE IDÉ OM PÅRØRENDEPOLITIK
Udgivet den 12-10-2017

Mandag i uge 41 havde Odense Lokalforening glæden af, at kunne byde borgmester Peter Rahbæk Juel velkommen i Kræftrådgivningen i Odense. I mødet deltog også en pårørende til en kræftramt, som fortalte sin uheldige oplevelse med kommunens system. Den pårørende havde forsøgt at få orlov, så han kunne passe sin kræftsyge kone, men mødte megen modstand med den tildelte sagsbehandler. Historien resulterede i, at en pårørendepolitik kom på bordet og borgmesteren var meget opsat på at realisere idéen.

Lokalforeningen blev mødt af en meget lyttende borgmester, som selv har mistet sin mor til kræft. Han fortalte i denne sammenhæng om Karmarunner. En motionsapp, han har udviklet, hvor man kan støtte sin hjertesag (heriblandt Kræftens Bekæmpelse) ved én simpel opgave: at motionere.

Et rigtig dejligt eksempel på endnu et givtigt samarbejde mellem Lokalforeningen, Områdekontoret og Rådgivningen.