Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
Vi vil gerne sige særlig tak til vores større samarbejdspartnere og fonde, der har valgt at støtte kræftsagen. Samtidig håber vi, at siden kan inspirere andre virksomheder til, hvordan et samarbejde kan eksekveres til fælles nytte og gavn.
AURA har indgået et samarbejde med Kræftens Bekæmpelse for at støtte arbejdet indenfor forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning til de kræftramte og deres pårørende. AURA støtter kræftsagen gennem AURA StøtteEl. Hver gang en kunde bruger en kWh strøm, donerer AURA 2 øre til Kræftens Bekæmpelse. Jo flere der er med, jo flere midler giver AURA til Kræftens Bekæmpelse.
Topdanmark har siden 2014 arrangereret Topdanmark Knæk Cancer i uge 43. Opbakningen hos medarbejderne er enorm, når de dyrker motion til fordel for den gode sag. Det vidner om lysten til at stå sammen, et ønske om at bidrage til indsatsen mod kræft, og så vidner det også om, at Knæk Cancer-ugen er blevet en del af Topdanmarks DNA.
Kræft en sygdom, som mange danskere har haft inde på livet, og som kalder på sammenhold. Nordea og Kræftens Bekæmpelse har derfor indgået et strategisk samarbejde, hvor Nordea bakker om landsindsamlingen. Nordea hjælper med det, de har over 200 års erfaring med, nemlig håndtering af penge. Medarbejdere over hele landet hjælper med at få de indsamlede penge talt op og sat ind på Kræftens Bekæmpelses konto på indsamlingsdagen. På den måde bliver Landsindsamlingen lidt lettere og mere sikker for de mange frivillige indsamlere.
N’AGE
Hos N’AGE har vi altid baseret vores valg af behandlinger og klinisk hudpleje på viden og forskning. På samme måde ved vi, at forskning spiller en afgørende rolle i kampen mod kræft og brystkræft – en kamp, som N’AGE har støttet op om de seneste år ved at samle ind sammen med vores kunder, ambassadører og medarbejdere. Hos N’AGE består langt størstedelen af vores personale af kvinder, og vi møder i vores klinikker hver dag seje og skønne kvinder. Derfor er Støt Brysterne en hjertesag, som vi med største naturlighed støtter op om.
Lammefjordens Grøntsagslaug
Avlerne i Lammefjordens Grøntsagslaug har gennem mange år støttet op om Støt Brysterne for at støtte Kræftens Bekæmpelses vigtige indsats med at hjælpe brystkræftramte og deres pårørende gennem forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning.
Forbrugerne kan derfor støtte brysterne med 50 øre hver gang de køber en pose kartofler fra Lammefjorden med Støt Brysterne logo på.
Sammen gør vi en større forskel.
Ansvar og fællesskab er en del af REMA1000s DNA, og det udlever de fuldt ud. Siden 2010 har REMA1000 været partner på børnekampagnen Kræft er ikke for børn. Samarbejdet er baseret på 4 årlige kampagner samt støtte på en række basisvarer. Til den årlige Knæk Cancer indsamling støtter REMA1000’s købmænd og medarbejdere op ved at hjælpe med at tage telefoner i vores callcenter under Knæk Cancer Liveshowet - og det gør de helt frivilligt. Derudover støtter de med flotte donationer.
Aller er dedikeret Knæk Cancer kampagnen. Siden 2013 har Aller hjulpet med at sælge Knæk Cancer blomsten i sit store og brede forhandlernet.
Knæk Cancer blomsten kan købes i ugerne 42 og 43, der hvor du køber dit ugeblad.
6 esbjergensiske virksomheder har siden 2017 arrangeret en velgørenhedsmiddag til fordel for Knæk Cancer. Middagen afholdes i Blue Water Arena lørdag i uge 43. Ud over en udsøgt menu med lækre vine leveres også god underholdning, auktion og lotteri. Det er et velbesøgt og eftertragtet arrangement, som mange virksomheder i Esbjerg og omegn støtter op om.
Scor.dk har støttet Knæk Cancer i en del år, da de syntes, det er et rigtig godt formål. Og at kræftsygdomme er forfærdelige, og desværre berører mange mennesker.
I Aqua d’Or ønsker vi at støtte Kræftens Bekæmpelse i deres vigtige arbejde med at hjælpe kræftramte og deres pårørende gennem forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning.
Derfor kan forbrugere støtte Kræftens Bekæmpelses indsats for børn ramt af kræft med 1 kr., hver gang de køber en sampak af Aqua d’Or 15x30cl med KEIFB-logo på. Vi tror på, at vi sammen kan gøre en forskel.
Matas og Kræftens Bekæmpelse har et mangeårigt samarbejde om at ændre danskernes adfærd, når de går ud i solen. Danskernes viden om, hvornår de skal beskytte sig i solen, og hvordan de bedst beskytter sig mod solen er meget afgørende for at der ikke opstår skader i huden senere i livet.
For at sætte fokus på, hvor vigtigt det er at nyde solen med omtanke, lægger Matas stor værdi i at formidle de 4 solråd: Skygge, Solhat, Solcreme og Sluk solariet. Solrådene formidles til danskerne i alle Matas’ egne medier – fx Matas avisen, Club Matas og i alle butikker.
Essity har gennem mange år støttet kampen mod brystkræft, og hvert år givet et stort bidrag til Kræftens Bekæmpelses arbejde med brystkræft inden for forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning af de brystkræftramte og deres pårørende.
Kampen mod kræft er en fælles sag. Derfor bidrager NTG Nordic Transport Group til Danmarks største indsats mod kræft – ’Knæk Cancer’. Takket være dette initiativ, som hvert år samler privatpersoner og virksomheder i et stærkt og aktivt fællesskab, er det muligt at gøre en forskel for kræftramte og deres pårørende ved at rejse støtte til forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Tryg forsikring har i flere år bakket op om Knæk Cancer med en stor medarbejderindsamling suppleret med en donation fra Tryg Forsikring.
Det er også muligt for Kræftens Bekæmpelses medlemmer at tegne forsikringer hos Tryg til særdeles attraktive priser og med unikke forsikringsfordele eks. på rejseforsikring. Samtidig henviser Tryg aktivt nye medlemmer til Kræftens Bekæmpelse.
Siden 2014 har Boozt.com været officiel partner på Knæk Cancer T-shirten. Det er blevet til mange flotte fortolkninger af Knæk Cancer blomsten.
Der har været travlt på lageret, for der er gået mange T-shirts gennem tælleapparatet.
5 personer er gået sammen om at danne foreningen Kolding Knækker Cancer, til fordel for Knæk Cancer.
Samarbejdet tager udgangspunkt i en velgørenhedsmiddag ”Kolding Knækker Cancer”, hvor der fundraises til Knæk Cancer.
Christina Hembo, som har stiftet og ejer Christina Jewelry & Watches med sin mand Claus er dedikeret brystkræftsagen. Siden 2015 har Christina Hembo designet en kollektion til Støt Brysterne. Hendes mission er at gøre livet smukkere og gøre en indsats for livet og familien.
Pågen er med til at sponsorere Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne. I kampagneperioden sælges Pågens fuldkornsmærkede Solstykker og Javisst i en særlig Støt-brysterne-emballage. For hver pose, der bliver solgt, giver Pågen 1 krone til Støt Brysterne.
ROSE har støttet Kræftens Bekæmpelse siden 2017. Samarbejdet baseres på ROSEs ambitiøse CSR strategi som lægger særlig fokus på sundhed og klima.
ROSE støtter kampen mod brystkræft med 1 krone pr solgt bakke kylling, med de karakteristiske lyserøde etiketter.
Rosa Danica har i flere år farvet Danmark lyserød med alle sine lyserøde potteroser. Initiativet startede for år tilbage på Lyserød Lørdag kampagnen, som er en del af Støt Brysterne.
P&G ønsker at gøre en forskel og forbedre liv ved at gøre hver dag en lille smule lettere for vores forbrugere – og for de næste generationer. P&G støtter derfor "Støt Brysterne", så vores brands - Aussie, Fairy, Gillette, Head & Shoulders, Herbal Essences, Oral-B, Swiffer, Venus - sammen med Kræftens Bekæmpelse kan gøre en forskel og forbedre livet for kvinder og familier, der kæmper mod brystkræft.
Cycling4Cancer
Siden 2014 driver ildsjælen Kim Guhle eventen Cycling4Cancer, Danmarks Største Teambuilding- & Netværksevent, for at skaffe midler til Knæk Cancer. Foreløbig har mere end 225 virksomheder deltaget og trampet i pedaler 24 timer, imens de lyttede til musik fra nogen af DK’s bedste DJ’s, og siden starten har eventen skabt mere end 8,3 mio. kr. – et fantastisk bidrag til det vigtige arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.
Læs mere om denne super spændende event på www.cycling4cancer.dk
Newline er ny partner på Støt Brysterne og Brysternes Motionsdag. Med samarbejdet ønsker Newline at være en aktiv spiller i kampen mod kræft. Newline ønsker at støtte op om Kræftens Bekæmpelses sundhedsbudskaber om at motion er sundt og at motion er med til at nedsætte risikoen for at få kræft og også bidrager til en sundere livsstil.
Danske Shopping Centre støtter op om Knæk Cancer.
DK Company A/S støtter op om Knæk Cancer.
Siden 1992, hvor Evelyn H. Lauder lancerede den lyserøde sløjfe og startede ”The Breast Cancer Campaign”, har Estée Lauder Companies støttet op om den globale kamp mod brystkræft. I over 30 år har vi inspireret til handling og støttet forskning for at bringe os tættere på en kur og øge opmærksomheden på sygdommen. Igennem flere år har vi støttet Kræftens Bekæmpelse og Støt Brysterne med donation af 100% af salgsprisen af udvalgte produkter i oktober måned. Og igen i år er Estée Lauder Companies stolte over som hovedsponsorer af Brysternes Motionsløb at være med til at rejse penge til Støt Brysterne.
Ole Kirk’s Fond har gennem flere år støttet Knæk Cancer for at bidrage til at styrke kræftforskningen nu og i fremtiden til gavn for familier ramt af kræft.
Ole Kirk’s Fond blev etableret til minde om LEGO® virksomhedens grundlægger, Ole Kirk Kristiansen, og arbejder for at fremme livskvaliteten for børn og deres familier – primært i Danmark.
Læs mere
Fonden er stiftet af Uffe Skjald Christensen og har bl.a. til formål at yde støtte til sociale, humanitære og andre alment velgørende formål.
Læs mere
Eric Storm Fonden støtter Kræftens Bekæmpelse med donationer til deres forskning, forebyggelse og støtte til kræftpatienter og deres pårørende.
Fonden ønsker at bidrage til denne samfundsvigtige indsats mod kræft.
Eric Storm Fonden driver grossistvirksomheden Eric Storm A/S, som siden sin grundlæggelse i 1965 er blevet blandt Danmarks absolut førende leverandører inden for plastfolier, og kvalitetsløsninger til et bredt udsnit af dansk industri, byggeri og landbrug.
Erik & Susanna Olesens Almenvelgørende Fond har gennem en årrække støttet forskellige forskningsprojekter inden for kræftforskning.
MG Motor Danmark har siden 2020 været partner med STØT Brysterne og donerer bilen i STØT Brysternes årlige konkurrence på NOVA.
MG tilbyder elektrificerede, smarte og funktionelle køretøjer, der er overkommelig i pris.