Gå til sygdomsliste

Se vores samarbejdspartnere

De har styrket deres brand ved at støtte vores.

Vi vil gerne sige særlig tak til vores større samarbejdspartnere, der har valgt at støtte kræftsagen. Samtidig håber vi, at siden kan inspirere andre virksomheder til, hvordan et samarbejde kan eksekveres til fælles nytte og gavn.

Netto

Netto

Netto går aktivt ind i kampen mod kræft med en produktserie under mærket KRAM – KRÆFT RAMMER ALMINDELIGE MENNESKER.

Produkterne kan kun købes i Netto. For hvert salg af produkt under mærket KRAM, giver Netto et bidrag til Kræftens Bekæmpelses arbejde.

”Kræft rammer rigtigt mange danskere i alle aldre og på tværs af land og by. Det er en sygdom, som de fleste af os, på den ene eller anden måde har haft inde på livet i vores nærmeste familie eller vennekreds. Kan vi sammen med vores kunder gøre en positiv forskel for Kræftens Bekæmpelses store arbejde i kampen mod sygdommen, så gør vi det” udtaler Brian Seeman Broe, landechef i Netto Danmark.


Matas

Matas

Matas og Kræftens Bekæmpelse har et mangeårigt samarbejde om at ændre danskernes adfærd, når de går ud i solen. Danskernes viden om, hvornår de skal beskytte sig i solen, og hvordan de bedst beskytter sig mod solen er meget afgørende for at der ikke opstår skader i huden senere i livet.

For at sætte fokus på, hvor vigtigt det er at nyde solen med omtanke, lægger Matas stor værdi i at formidle de 4 solråd: Skygge, Solhat, Solcreme og Sluk solariet. Solrådene formidles til danskerne i alle Matas’ egne medier – fx Matas avisen, Club Matas og i alle butikker.


Anthon Berg

Anthon Berg

I Anthon Berg vil vi meget gerne være med til at støtte Kræftens Bekæmpelses vigtige arbejde med at hjælpe brystkræftramte og deres pårørende gennem forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning.
Anthon Berg er stærkt forankret og elsket i den danske befolkning, og vi ved, at mange af dem, som køber vores produkter, er kvinder. Vi håber derfor at kunne komme bredt ud i befolkningen og være med til at hjælpe Kræftens Bekæmpelse med at få sat fokus på en vigtig sag.


Esbjerg Knækker Cancer

Esbjerg Knækker Cancer

7 esbjergensiske virksomheder: CS Gruppen A/S, Henning G. Kruses Fond, Sparekassen Kronjylland, A/S J. Lauritzens Eftf., EFB, Kirk & Holm samt Advokatpartnerselskabet Kirk Larsen & Ascanius er gået sammen om at arrangere en velgørenhedsmiddag, som afholdes i Blue Water Arena, til fordel for Knæk Cancer indsamlingen i uge 43. Arrangementet har kørt i 2 år med stor succes og efterspørgsel og der kommer et nyt arrangement i 2019.


Odense Håndbold

Odense Håndbold

”Hos Odense Håndbolds pigehold ønsker vi ikke kun at sætte fokus på brystkræftsagen i Odense eller på Fyn. Det er vigtigt for os, at vores samarbejde skaber fokus på landsplan, og det kan vi som et nyt storhold være med til. Derudover kan samarbejdet også være med til at sætte fokus på vigtigheden af at dyrke motion i forbindelse med forebyggelse af brystkræft” udtaler direktør Lars Peter Hermansen.


Skoringen

Skoringen

”I Skoringen ønsker vi at støtte op om gode initiativer, der kan være med til at gøre en forskel for mange.

Det er første gang vi deltager i Støt Brysterne kampagnen, og vi har mærket stor opbakning fra vores selvstændige forhandlere og ikke mindst fra vores fantastisk kunder. Initiativet til at deltage i kampagnen kom faktisk fra en af vores forhandlere, hvorefter vi hurtigt fandt opbakning til tiltaget i resten af koncernen” udtaler marketingchef Mille Toft.


HH Simonsen

HH Simonsen

HH Simonsen’s kundekreds er primært kvinder, derfor blev Støt Brysterne valgt. HH Simonsens originale Wet Brush er en stor favorit hos små og store, og børsten er selvfølgelig prydet med en fin lyserød sløjfe.


Aldi

Aldi

Aldi vil gerne hjælpe med at skubbe danskerne i den rigtige retning, og har derfor stor fokus på frugt og grønt, som bidrager til folkesundheden.

Aldi er derfor hovedsponsor på Kræftens Bekæmpelses kampagne 10-kampen for at understøtte og hjælpe med at gøre danskerne sundere.


Aller

Aller

Aller er dedikeret Knæk Cancer kampagnen og har i mange år støttet Knæk Cancer gennem salg af Knæk Cancer blomsten. Salget foregår ugerne 42-43 alle de steder, hvor du køber dit ugeblad.

Hele overskuddet fra salget af Knæk Cancer blomsten går til Kræftens Bekæmpelse.


Topdanmark

Topdanmark

Hos Topdanmark støtter vi Kræftens Bekæmpelse gennem et årligt Knæk Cancer arrangement, hvor alle medarbejdere får mulighed for at motionere penge ind til en fælles indsamling. Motion er som bekendt kræftforebyggende, og derfor donerer Topdanmark penge for de kalorier, som medarbejderne forbrænder i en hel uge. Ud over motion donerer medarbejderne også 200 kr. for at deltage i ugens aktiviteter og kan byde på en række præmier i et internt lotteri, hvor alle pengene går ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse. Ugen skaber et stærkt fællesskab og en stolthed over, at samle ind til forskning og forebyggelse af en sygdom, som kan ramme os alle.


Hotel Koldingfjord

Hotel Koldingfjord

I Hotel Koldingfjords chefgruppe stillede vi tilbage i 2012 spørgsmålet: ”Hvordan kan vi være med til at gøre en indsats for at bekæmpe kræften?” og svaret lå lige for: at invitere til et femstjernet gourmetarrangement ”Kokke Knækker Cancer”, hvor alle indtægter ubeskåret går til Kræftens Bekæmpelse. Desuden donerer Hotel Koldingfjord 10 kr. for hver Koldingfjordburger, der sælges i hotellets Café Louise til Knæk Cancer.

Læs mere om Kokke Knækker Cancer


Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank støtter Kræftens Bekæmpelse gennem forskellige aktiviteter, der samlet set skaber et stort bidrag til det vigtige arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Læs hvorfor Santander Consumer Bank støtter


Se vores samarbejdspartnere

Telenor

Telenor vil gerne bidrage til at forebygge kræft samtidig med, at vi skaber en sund arbejdsplads. Det gør vi med initiativet Minutter for Knæk Cancer. Gennem flere aktiviteter støtter Telenor og medarbejdere Kræftens Bekæmpelse med et væsentligt bidrag – både til forebyggelse, forskning og patientstøtte.

Læs mere om Telenors støtte


Bone's støtter Kræftens Bekæmpelse

Bones

Bone’s Restauranter har en meget klar familieprofil, og derfor er det naturligt for Bone’s at tage en aktiv del i Kræftens Bekæmpelses kampagne ’Kræft er ikke for børn’ i november og december måned. Hver gang restauranten sælger en børnemenu eller en boks i take away, støtter de Kræftens Bekæmpelse, for på den måde at hjælpe kræftramte børn og unge på deres vej mod et sygdomsfrit liv. Det er målet, at indsamle og donere 500.000 kr. til Kræftens Bekæmpelses vigtige arbejde hvert år.


REMA 1000 - discount med holdning

Siden starten af november 2010 har REMA 1000 støttet Kræftens Bekæmpelses arbejde med børn og unge, der har kræft tæt inde på livet. Samarbejdet er baseret på fire større kampagner hen over året samt på produkter i det faste sortiment.

Læs mere


Pensionsselskaberne

Som det første pensionsselskab valgte PensionDanmark i 2009 at indgå et lidt utraditionelt samarbejde med Kræftens Bekæmpelse. Der er siden indgået et tilsvarende samarbejde med 4 andre pensionsselskaber, nemlig Industriens Pensionsselskab, AP Pension, Nordea Liv og Pension og Danica Pension.

Læs mere


x-paper

X-paper Kortspecialisten

X-paper har gennem mange år støttet Kræftens Bekæmpelse. X-paper er en dansk virksomhed, som producerer og sælger julekort til erhvervslivet –  20 % af salget går til Kræftens Bekæmpelses arbejde.

 Læs om samarbejdet og bestil julekort


Christina Jewelry and watches

Christina Jewelry & Watches

“Som designer af smykker og ure forsøger jeg at gøre livet smukkere. Sammen med Kræftens Bekæmpelse gør jeg en indsats for livet og familien. Jeg har designet smykker, der sælges til fordel for Støt Brysterne” udtaler designer og ejer Christina Hembo.


Boozt.com

Boozt.com

Boozt.com har solgt mange t-shirts til fordel for Knæk Cancer, både til mænd og damer.

Gennem 5 år er Knæk Cancer blomsten blevet fortolket og brugt som design til årets Knæk Cancer T-shirt.


Rosa Danica

Rosa Danica

Rosa Danica har i flere år farvet Danmark lyserød med alle sine lyserøde potteroser. Initiativet startede for år tilbage på Lyserød Lørdag kampagnen, som er en del af Støt Brysterne.

 


Forlaget Fortuna

Forlaget Fortuna

Forlaget Fortuna har gennem mange år solgt familiekalendere, som gør hverdagen lidt nemmere for den travle familie. Fortuna har valgt at øremærke bidraget til brystkræft. Seneste skud på stammen hos Fortuna er den digitale famliekalender.


Forlaget Fortuna

Lammefjordens Grøntsagslaug

Lammefjordens Grøntsagslaug er med til at sponsere Kræftens Bekæmpelses kampagne Støt Brysterne. Når kampagnen begynder i september, vil du i en række butikker kunne købe lammefjordsgulerødder og kartofler i en særlig Støt Brysterne-emballage. For hver pose, der bliver solgt, giver Lammefjordens Grøntsagslaug 50 øre til Støt Brysterne.


Forlaget Fortuna

Procter & Gamble

P&G ønsker at gøre en forskel og forbedre liv ved at gøre hver dag en lille smule lettere for vores forbrugere – og for de næste mange generationer. P&G støtter derfor op om ”Støt Brysterne”, for at vi sammen med Kræftens Bekæmpelse kan gøre en forskel og forbedre livet for de kvinder og familier, der kæmper mod brystkræft.


Støt kræftsagen med COOP

COOP

COOP har tradition for at ville gøre en forskel, der er relevant for alle danskere, og har derfor gennem en del år forhandlet vores Støt Brysterne armbånd. Dette samarbejde udvides i år med en Støt Brysterne fnugrulle med bidrag på hver eneste fnugrulle.

 


Støt kræftsagen med Essity

Essity

Essity har gennem mange år støttet kampen mod brystkræft, og hvert år givet et stort bidrag til Kræftens Bekæmpelses arbejde med brystkræft inden for forskning, forebyggelse, oplysning og rådgivning af de brystkræftramte og deres pårørende.


Støt kræftsagen med ROSE

ROSE

Rose har støttet Kræftens Bekæmpelse gennem de senere år. Samarbejdet er bygget op omkring den velkendte danske kylling ROSE, der med et større bidrag støtter det vigtige arbejde med brystkræftforskning, forebyggelse og patientstøtte.


Støt kræftsagen med Helpwater

HelpWater

Køber I kildevand hos HelpWater, er jeres virksomhed med til at støtte kampen mod kræft. Siden 2015 har HelpWater og deres kunder sendt 1 kr. pr. flaske videre til Kræftens Bekæmpelse. Så jo mere vand I drikker, jo mere er I med til at støtte.


 

Fradragsregler

Forskningsbidrag er fradragsberettigede.

Få overblik over fradragsregler