Slip Lyserød Lørdag løs i din virksomhed og vær med i den landsdækkende lyserøde indsamlingsfest 5. oktober 2024. Til Lyserød Lørdag bestemmer du selv, hvad du har lyst til at arrangere. Det eneste krav er, at du afholder en indsamlingsaktivitet, som finder sted i uge 40. Det kan være alle slags aktiviteter, hvor f.eks. omsætning, overskud eller billetindtægter doneres til brystkræftsagen. Kun fantasien sætter grænser!

Tilmelding til årets Lyserød Lørdag åbner medio maj, men sæt kryds i kalenderen allerede nu og start planlægningen af dit Lyserød Lørdag-arrangement.

Alle kan være med, og alle beløb gør en forskel. Læs med her og bliv inspireret.

Nemme forslag til indsamlingsaktiviteter*

  • Donér en del af overskuddet på Lyserød Lørdag eller i hele uge 40 - f.eks. en procentdel af hvert salg eller en fast sum pr. solgt vare
  • Sæt lyserøde priser på en række produkter, hvor overskuddet fra salget doneres til sagen
  • Doner et beløb per kunde, som enten besøger eller køber fra din forretning
  • Afhold workshops eller kurser i det, som din forretning er allerbedst til og donér indtægten
  • Tilbyd et lyserødt tillæg, hvor du giver kunderne mulighed for at runde op med 10, 20 eller 50 kr., som går til sagen. Du kan evt. vælge at fordoble kundens bidrag
  • Lav en auktion på din webshop, hvor kunderne kan byde på produkter eller oplevelser. Du kan donere en del af overskuddet fra auktionen til Lyserød Lørdag
  • Skab en online lead-konkurrence på din webshop. Som præmie kan du donere en gave fra virksomhedens varesortiment. Du kan vælge at donere x antal kroner pr. deltagelse

Se endnu flere forslag i idékataloget her

Lyserød Lørdags logoer

Når du tilmelder din virksomhed Lyserød Lørdag kan du:

  • benytte Lyserød Lørdags støttelogo og sløjfe til kommunikation og markedsføring i uge 39 og 40
  • benytte Lyserød Lørdags støttelogo og sløjfe til salg og indsamlingsaktiviteter i uge 40
  • bruge logoerne på udvalgte elementer og medier i din markedsføring

Logoerne må ikke placeres på produkter og emballage og må ikke benyttes til kommunikation og salg via forhandlere.

Tilmelding til årets Lyserød Lørdag åbner medio maj.

Læs mere om brug af logoerne i logoguiden

Oppyntning og merchandise

Gør din forretning eller webshop lyserød og tiltræk flere kunder med vores fysiske oppyntning og SoMe-grafikker. Brug også gerne Lyserød Lørdags logoer til din markedsføring i uge 39 og 40.

Fysisk oppyntning og merchandise
Få din forretning til at udstråle god energi med vores fysiske oppyntningspakker, som indeholder flag, plakater, vimpler, balloner og klistermærker til at udsmykke din forretning. Du kan også købe Lyserød Lørdag-t-shirts til dine ansatte, indpakningskit, muffinforme og meget mere. Oppyntning kan købes fra medio august på lyserødlørdag.dk. Når du køber oppyntning og andre materialer i webshoppen, støtter du samtidig brystkræftsagen.

SoMe grafikker
Med vores SoMe-grafikker er det let at synliggøre dine indsamlingsaktiviteter på de sociale medier. Du får masser af lyserødt billed-content til Facebook, Instagram og LinkedIn. Brug den medfølgende guideline til at målrette din indsamlingsaktivitet og skab synlighed med stories, reels, coverbilleder og in feed-opslag. Du modtager link til årets SoMe-grafikker, når du tilmelder dig årets Lyserød Lørdag. Tilmelding åbner medio maj.

Bliv set på det lyserøde Danmarkskort

Din forretning kan blive synliggjort, når du er med til at male Danmark lyserød!

www.støtbrysterne.dk og www.lyserødlørdag.dk vises alle de mange lyserøde aktiviteter, som afholdes rundt i landet i forbindelse med Lyserød Lørdag. På den måde bliver din virksomhed og indsamlingsaktivitet markedsført, og folk i dit nærområde har mulighed for at støtte op om din forretning og den gode sag.

Når du tilmelder dig Lyserød Lørdag, får du muligheden for, at din virksomhed kan blive eksponeret på Danmarkskortet. Kortet er synligt i hele september og frem til Lyserød Lørdag 5. oktober. 

Tilmelding åbner medio maj.

Bliv inspireret af andre virksomheder

Whiteaway

Gør som Whiteaway, der gik all in på Lyserød Lørdag og farvede både kontor og hjemmeside lyserøde.

Maxi Zoo

Mød Maxi Zoo, der gør en forskel for hele familien på Lyserød Lørdag - både dyr og mennesker. 

Paradis Is Roskilde

Lad dig inspirere af Paradis Is Roskilde, hvor Lyserød Lørdag var en stor succes.

Cocopanda

Mød Cocopanda, en webshop som med stort engagement har deltaget i Lyserød Lørdag gennem flere år.

Vil du være Lyserød Lørdag Partner - med ekstra fordele?

Din virksomhed kan få endnu flere muligheder, mere synlighed og sparring med vores erhvervsteam, der hjælper dig til at markedsføre dine fundraisinginitiativer. Kontakt vores erhvervsteam med henblik på at blive Lyserød Lørdag Partner og hør mere om de unikke fordele.

* Det er ikke muligt for virksomheder at afholde lotteri til fordel for velgørenhed jf. Spillemyndigheden. Lotteri kan f.eks. være bankospil, skrabespil, lodsedler eller tombola.