Skip navigation

Stafet for livet, Odense

Lørdag d. 24-05-2025 kl. 11:00 til kl. 23:00

Ansgar Anlæg, Søndre Boulevard

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Ja, det må I. Det er rart at have et telt/en pavillion med, så de deltagere, der ikke er på banen, har mulighed for at sidde ved teltet.

Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan fx. være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

Vi kan hjælpe jer med at leje et telt, mv.

På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op og hvordan I får tildelt en plads.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i den tid, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

Mange hold synes, det er motiverende at samle ind til Stafet For Livet og på den måde gøre en forskel i kampen mod kræft. Du kan læse mere om indsamling for hold her.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

I år har vi igen to forskellige baner. Den korte er på 350 m og den lange på 700 meter. De er begge placeret i Ansgar Anlæg

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

Du kan enten tænde et lys her på hjemmesiden eller til selve stafetten. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien.

Lysceremonien foregår, når mørket falder på og varer omkring 30 minutter. Du kan se det tidspunktet for lysceremonien i programmet

Lysposer sælges for 50 kr. i løbet at hele stafetten, og man kan skrive på posen i lysposeteltet. Lysposer sælges også flere forskellige steder i Odense fra medio maj måned.

Aasums Kokkehold sælger igen pølser og vand, vin & øl hele dagen

GuldKyllingen® med spydstegte BBQ grillkyllinger

Korup Steak House eftermiddag og aften

 

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og i Fighterarrangementet. Hvis Fightere ønsker at deltage på et hold, skal de betale holddeltagergebyret på 150 kr.

 


Tilskuere er også velkomne på pladsen. Det er gratis.

Der vil være underholdning i løbet af hele stafetten. Underholdningen vil være en blanding af musik og aktiviteter.

Hovedparten af underholdning og aktiviteter vil være gratis, men der kan være enkelte aktiviteter, hvor vi beder om et mindre beløb. Pengene går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Du kan se programmet her.

Stafet For Livet foregår i år som et 12 timers stafet fra kl. 11 til kl. 23, så i år skal man ikke gå eller løbe om natten.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
     

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten

Regler for lotteri og banko: 

  • Hold må lave lotteri/banko, hvis den samlede salgssum er under 15.000 kr., uden at skulle ansøge om tilladelse hos spillermyndigheden. Dog skal indtægter og udgifter skal kunne dokumenteres. Brug MobilePay til indtægter og sørg for bilag på udgifter, så der kan opstilles et simpelt regnskab ved anmodning.
  • Bemærk præmier må maks. have en værdi på 750 kr. i vejledende udsalgspris og gavekort må maks. have en værdi på 200 kr. Overstiger præmier eller gavekort disse beløb, skal det betales præmieafgift til SKAT. 

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement. Rygere er meget selvfølgelig velkomne, men røgen må ikke komme med på stafetpladsen.

For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

Du kan læse mere om at støtte her.

Nej, slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå, stå på løbehjul eller gå med rolator. Man kan starte og slutte, hvornår man vil, og holde alle de pauser man vil. Ambitioner er OK, men der er ingen krav. Man kan fokusere på sjov og samvær.

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer