Whiteaway gik all in og farvede både kontor og hjemmeside lyserøde i uge 40!

Der var fuld knald på de lyserøde nuancer, da Whiteaway blændede op for Lyserød Lørdag i webshoppen i uge 40. Og selvom Whiteaway er en webshop, blev der gjort lige så meget ud af at pynte op på kontoret. Whiteaway sætter nemlig både kunder og medarbejdere først.

Whiteaway valgte i 2023 at blive Lyserød Lørdag-partner og dermed støtte brystkræftsagen. Valget var ikke svært at træffe, fortæller Mia Sandborg Pedersen, der er Marketing Specialist hos Whiteaway Group.

- Whiteaways kerneværdier er, at vi først og fremmest er her for vores kunder og medarbejdere. Det går igen i alt, hvad vi gør. Derfor gav det bare så god mening at deltage i Lyserød Lørdag.

Mia Sandborg Pedersen, Marketing Specialist

Lyserød oppyntning

Der kommer ikke kunder på hovedkontoret, da Whiteaway er en webshop. Men der blev alligevel pyntet op for at skabe en god stemning og samtidig fortælle medarbejderne, at Whiteaway bakkede op om brystkræftsagen. Whiteaway var meget glade for den oppyntningspakke, de fik tilsendt fra Lyserød Lørdag – den indeholdt bl.a. flag, balloner og vimpler, der gjorde det nemt og overskueligt at skabe en lyserød fest på arbejdspladsen. 

Netop det at blive kædet sammen med Støt Brysterne og dermed Kræftens Bekæmpelse betød noget for valget om at blive partner. Whiteaway oplevede positive tilbagemeldinger fra sine kunder i løbet af uge 40 på baggrund af deltagelsen i Lyserød Lørdag. Mia Sandborg Pedersen fortæller, at det tydeligt afspejlede sig i likes og engagement på de sociale medier, når de postede noget lyserødt. Meget af det materiale, der blev postet på sociale medier, var en del af den digitale oppyntningspakke, Whiteaway modtog i forbindelse med virksomhedens støtte til Lyserød Lørdag.

- Vi gav den fuld gas. Både hjemmeside og kontor var pyntet helt i lyserødt. Det var også noget af det, der var fedt ved at være med; lyserød er bare så genkendelig en farve. Den adskiller sig fra hverdagen og signalerer opbakning til en særlig sag.

Mette Mackrill Andersen, Marketing Manager

Indsamling blandt kunder og medarbejdere

Whiteaways indsamling var ligeledes fordelt mellem kunder og medarbejdere. I uge 40 donerede Whiteaway 50 kr. pr. ordre i webshoppen, hvilket de oplevede en meget positiv respons på. Ligeledes havde medarbejderne løbende mulighed for at donere til indsamlingen. Dermed blev engagementet i Lyserød Lørdag et stort, fælles projekt. Ugen kulminerede med en lyserød fejring for medarbejderne i kantinen fredag i uge 40.

- Det var en stor succes med positiv opbakning fra medarbejderne. Selvom fredag typisk er en hjemmearbejdsdag for mange, så var der flere end normalt, der tog turen ind på kontoret for at være med til festen, fortæller Mia Sandborg Pedersen.

Whiteaways budskab er klart: Det er med til at støtte kulturen i virksomheden, når man bakker op om den slags initiativer – og samtidig sørger for at involvere medarbejderne. Adspurgt fortæller både Mia og Mette, at de klart vil anbefale andre virksomheder at deltage i Lyserød Lørdag:  - Det er meningsfuldt, det er nemt, og så er det supersjovt at få lov til at være en del af den lyserøde fest.

Læs mere om Whiteaways partnerskab HER

 

- Det er meningsfuldt, det er nemt, og så er det supersjovt at få lov til at være en del af den lyserøde fest

Mia Sandborg Pedersen, Marketing Specialist og Mette Mackrill Andersen, Marketing Manager

Kort om Whiteaway:

Whiteaway er en del af Whiteaway Group og er en webshop baseret i Aarhus, der sælger alt inden for hårde hvidevarer: køleskabe, vaskemaskiner og andre maskiner til at gøre hverdagen lidt lettere.