Skip navigation

Stafet for livet, Haderslev

Lørdag d. 06-09-2025 kl. 12:00 til søndag d. 07-09-2025 kl. 12:00

Damparken, Borgervænget 1

Om stafetten

Herunder kan du læse mere om stafetten. Du kan også finde stafettens program, kontaktoplysninger på frivillige og lister over samarbejdspartnere og virksomhedsdonorer.

""

Ofte stillede spørgsmål

Stafet For Livet er et indsamlingsevent, hvor lokalsamfund går sammen i kampen mod kræft. 

Den primære aktivitet er en holdstafet, hvor deltagerne går eller løber rundt på afmærkede ruter. Nogle deltagere er med i kort tid og går et par enkelte runder. Andre er med til hele arrangementet og hygger i holdteltet, når de ikke er ude på ruten.

Alle kan oprette et hold og invitere familie, venner og netværk til at gå med eller støtte holdets indsamling. Det koster 150 kr. for voksne og 75 kr. for børn at deltage, og pengene bliver regnet med i holdets indsamling.

Hvis du har eller har haft kræft, så er du inviteret med som æresgæst - eller "Fighter" som vi kalder det. Fighterne går altid den første runde på stafetten iført gule T-shirts for at vise, at man kan leve med og overleve kræft.

Alle, der har hørt ordene ”Du har kræft” kan deltage som Fightere til stafetten. Det vil sige nuværende og tidligere kræftpatienter.

Fighterne går den første runde på banen iført gule t-shirts og er på den måde det hångribelige bevis på at kampen mod kræft nytter. Efter Fighterrunden er der et særligt program for Fighterne med mad og underholdning.

Læs mere om at være Fighter og tilmeld dig her.

Det er muligt for holdene at ønske en teltplads i Haderslev Dampark. 

Det er en god ide at medbringe stole og borde. Derudover er det altid festligt, hvis I pynter teltet. Det kan være i et tema, der passer til jeres holdnavn eller med sponsorlogoer eller andet.

På holdkaptajnmøderne vil I få flere praktiske informationer om, hvornår I kan slå telte op, og hvordan I får tildelt en plads.

Stafet for Livet i Haderslev har indgået en aftale med Aamand Udlejningscenter, så det er muligt at leje et telt til holdet og evt. borde og stole. Flere hold kan også gå sammen og dele et større telt.

Priserne er:

Telte: 3x3 m                kr. 1.550,-

3x6 m              kr. 2.200,-

3x9 m              kr. 2.850,-

6x6m             kr. 3.050,-

Møbler:

Bord og 8 plaststole:                kr. 115,-

1 bord                     kr. 50,-

1 plaststol                  kr. 10,-

 


Af beløbet går ca. 15% til Stafet for Livet. Priserne er incl. levering samt opsætning/nedtagning og lovpligtig nødbelysning. Aftale om leje af telt m.v. træffes direkte med Aamands

Udlejningscenter på mail loh@aamands.dk eller på telefon 7450 6440.

Madbixen ved den store scene har åbent HELE døgnet under stafetten - dag som nat - og er stafettens officielle madtilbud til deltagerne.
Menuen byder bla på sandwich, lasagne, supper, små pizza-boller, pølsehorn, frugt og grønt, kage og kaffe. Der er et bredt udvalg af kolde og varme drikke og Madbixen tilbyder iår også fadøl.

  • Drop ind og køb mad hele døgnet – Åben lørdag kl. 10.00 til søndag kl. 13.00
  • Særlig højtidelig stemning omkring lysceremonien
  • Varm suppe hele natten
  • Bestil rundstykker til jeres hold til søndag morgen
  • Brunch portionsanrettet søndag morgen
  • Stop madspildsbuffet søndag og take away kl. 11-13.00 søndag
  • Bestil mad til at spise i jeres eget telt eller spis i Madbixen. 

Holdkaptajner har også mulighed for at bestille mad til holdet på forhånd, at lave aftale om at få skrevet på regning eller at købe værdikuponer til holddeltagerne. Aftaler laves med Madbix chefen Malene Iskov før stafetten på tlf 22230590 eller malene@diaetist-iskov.dk.

Brug evt. vedhæftede fil til bestilling af mad før stafetten.

Alt overskud fra Madbixen går til Kræftens Bekæmpelse.

Liste til forudbestilling kan du hente ned her.

Vi glæder os til at hygge om jer i Madbixen.

Du bestemmer selv, hvor stort dit hold skal være, men holdet skal have minimum én deltager på banen i det døgn, stafetten varer. Den typiske størrelse hold er 10-20 personer. Hvert hold har en holdkaptajn, der står for at koordinere og kommunikere med holdet.

Du tilmelder dig som holddeltager eller holdkaptajn her

Kan du ikke selv samle et helt hold, har du mulighed for at deltage på Det Åbme Hold, som du kan melde dig til her på hjemmesiden,

Der er to ruter: Én på én kilometer inde i selve damparken. Og så er der en rute på to kilometer, som via en tunnel under Omkørselsvejen går ud over damhalvøen.

En smuk del af Stafet For Livet er, at vi tænder lys for dem, der kæmper mod kræft eller dem som vi har mistet. 

Du kan tænde et lys her på hjemmesiden. Hvis du tænder lys her på hjemmesiden, sørger vi for, at din hilsen bliver skrevet på en lyspose og bliver sat op som en del af lysceremonien. POSER KØBT EFTER KL. 18.00 VIL IKKE BLIVE UDSKREVET, men vil fortsat brænde på hjemmesiden. Du kan også udsmykke og købe en lyspose under stafetten i lysteltet, der ligger neden for scenen.

Lysceremonien foregår lørdag kl. 21.30 - 22.30. Stafetten neutraliseres i det tidsrum.

Tilmelding til Stafetten sker på her.

Det koster 150 kr. at tilmelde sig som holddeltager til Stafet For Livet. For børn og unge under 18 år koster det 75 kr at deltage på et hold. Du kan tilmelde dig et hold her.

Det er gratis at deltage som Fighter til Fighterrunden og Fighterarrangementet.

Alle tilskuere er også meget velkomne i Haderslev Dampark.

Stafet For Livet foregår et døgn for at symbolisere, at kræftpatienter kæmper mod kræften døgnet rundt. Derfor skal stafetholdene også have mindst en deltager på banen i det døgn, stafetten varer.

 


Mange holddeltagere beskriver, hvor stemningsfyldt det er at gå på banen om natten, eller når solen står op. Vi vil derfor fra styregruppens side opfordre til, at så mange som muligt af deltagerne i stafetterne også er i aktivitet om natten.

Mange hold synes, det er meningsfuldt og motiverende, at indsamle penge til kræftsagen både inden og under stafetten. I bestemmer selv, hvor meget og hvordan I vil samle penge ind. Som holddeltager kan du blandt andet:

  • Lave aktiviteter inden og under stafetten, der kan samle penge ind.
  • Finde sponsorer, som vil støtte dit hold med et beløb for hver runde, der bliver gået på banen
  • Find en sponsor, der vil betale for at få sit logo på de T-shirts, holdet bærer til stafetten
  • Få sponsorer til at matche det beløb, som dit hold samler ind
  • Sætte et mål for at hver holddeltager skal sælge x-antal lysposer før stafetten.
     

Ved en fælles indsats kan holdet nå langt. Alle beløb, der indsamles via Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte.

Bemærk:

  • Alle beløb indsamlet i forbindelse med Stafet For Livet går til Kræftens Bekæmpelses arbejde for forskning, forebyggelse og patientstøtte
  • Der kan ikke indsamles midler til andre organisationer, enkeltsager og lignende aktiviteter via Stafet For Livet
  • Indsamlede midler skal indbetales via hjemmesiden www.stafetforlivet.dk senest 14 dage efter afholdelsen af stafetten eller kontant til arrangørerne på stafetten
  • Vær opmærksom på, at hold i følg Spillemyndigheden (en koncern under SKAT) ikke tillader, at hold laver tombolaer, lotterier og andre konkurrencer, hvor deltageren betaler for at være med og hvor udtrækningen af gevinst beror på tilfældighed.
  • Bemærk, at SKAT kræver, at der skal betales præmieafgift af alle præmier på over 200 kr. i vejledende udsalgspris. Præmieafgiften udgør 17,5% af den del, af prisen, der overstiger 200 kr.

Stafet For Livet er et røgfrit arrangement.

For at kunne indsamle midler til Kræftens Bekæmpelses arbejde er vi afhængige af, at private og firmaer, som vil støtte stafetten. Du kan enten vælge at støtte stafetten med en generel donation eller ved at donere produkter eller tjenesteydelser. Derudover kan du også vælge et støtte et hold eller en holddeltager.

Du kan læse mere om at støtte her.

HUSK at du også støtter stafetten, når du køber mad og drikke i stafettens madtelt "Madbixen". Du finder teltet ved siden af den store scene. 

Nej, slet ikke. Stafet For Livet er for alle uanset alder, helbred eller form. Det er helt op til holddeltagerne selv, om de vil løbe eller gå. Det vigtigste er, at holddeltagerne sammen kommer gennem det døgn, stafetten varer.

På hjemmesiden kan du som holdkaptajn gøre følgende, når du er logget ind:

  • Tilmelde flere deltagere til dit hold
  • Invitere folk til dit hold
  • Redigere dit hold
  • Downloade QR-koder til donation til holdet og til salg af momsberettigede varer

Stafet for Livet i Haderslev har indgået en aftale med Aamand Udlejningscenter, så det er muligt at leje et telt til holdet og evt. borde og stole. Flere hold kan også gå sammen og dele et større telt.

Her er priserne:

3x3 telt 1.650,-

3x9 telt 2.350,-

3x9 telt 3.050,-

6x6 telt 3.200,-

Bod med 8 plaststole 115,-

Bord 50,-

1 plaststol 10,-

 


Af beløbet går ca. 15% til Stafet for Livet. Priserne er incl. levering samt opsætning/nedtagning og lovpligtig nødbelysning. Aftale om leje af telt m.v. træffes direkte med Aamands

 


Du kan kontakte på mail loh@aamands.dk eller på telefon 7450 6440.