Gå til sygdomsliste

Topbanner - solkampagnen

Samarbejdspartnere

Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden står bag kampagnen "Skru ned for solen mellem 12 & 15". En række andre partnere er også med i samarbejdet. Læs om dem her.

Det faglige grundlag skabes i et samarbejde mellem Sundhedsstyrelsen, Miljøstyrelsen, DMI, Danske Dermatologer og Kræftens Bekæmpelse.

TrygFonden smba (TryghedsGruppen smba) og Kræftens Bekæmpelse samarbejder om Solkampagnen og har lagt en fælles 4-årig strategi frem til 2013. I Solkampagnens første tre leveår fra 2007-2009 har TrygFonden doneret 10 mio. kr. årligt til arbejdet med at solsikre danskerne. TrygFonden har sikret det økonomiske grundlag for den 4-årige indsats med en bevilling på 73 millioner kr., der skal bidrage til at solsikre danskerne.

Miljøstyrelsen er medafsender af solfolderen med de 4 gode solråd.

MATAS donerer i 2013 1 million kroner til Kræftens Bekæmpelses arbejde for, at færre danskere rammes af kræft i huden. Siden 2005 har Matas og Kræftens Bekæmpelse samarbejdet om at sætte fokus på solbeskyttelse og kræft i huden. Kampagnens budskaber udbredes i alle Matas butikker, i Club Matas osv. Desuden bidrager Matas til, at landets børneinstitutioner informeres om vigtigheden af at beskytte sig i solen.


DMI og Danske Dermatologer
DMI og Danske Dermatologer står sammen med Kræftens Bekæmpelse, Sundhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen om udbredelse af Solkampagnens faglige budskaber - herunder viden om uv-indekset og dets indvirken på vores helbred.

Experimentarium har i samarbejde med Solkampagnen udviklet en lang række undervisningskoncepter – helt fra sandkassen til 3.g. Seneste fælles projekt er den nationale skolekonkurrence 2013 ”DM i Sol – jagten på skyggen”.

SACK it producerer kvalitets livsstilsprodukter, der sælges landet over samt i webshops. Til Solkampagnen sponsorerer de sækkestole, puffs og højtaler til kampagnens sommerevents rundt i hele landet.

Også en tak til ...

Fotograf Robin Skjoldborg og hans hjælpere for at støtte Solkampagnen med gratis pressefotos.

Produktionsselskabet Blenkov & Schønnemann stiller gratis et filmhold til rådighed for vinderfilmen i Lommefilmskonkurrencen 2013, som lanceres i forbindelse med Sluk solariet-kampagnen 2013. I samarbejde med de unge bag vinderfilmen producerer Blenkov & Schønnemann vinder filmen som et professionelt reklamespot i samarbejde med en filminstruktør

Solkampagnen samarbejder med I FORM kvindeløb for at gøre de 4 løb solsikre.

FDM støtter Solkampagnen ved at uddele information om gode solråd til børn og voksne på FDMs campingpladser og på FDMs testcentre inden kør-selv-ferien.

FDM travel giver gode solråd, når du rejser, og uddeler information om gode solråd til børn og voksne på deres rejsebureauer.

Dansk Sejlunion støtter Solkampagnen gennem uddeling af materialer, formidling af solrådene og koordinering af events.

 

Få nyt fra Solkampagnen

Få Solkampagnens nyhedsmails med gode ideer og de seneste nyheder om solbeskyttelse. Nyhedsbrevene udsendes ca. 4 gange årligt.

Tilmeld dig nyhedsbrevene her


Uv-indeks app

Hent Solkampagnens app til din smartphone. Så kan du se det aktuelle uv-indeks for over 1. mio. lokationer i hele verden og få automatiske påmindelser, når dagens uv-indeks i din favoritby bliver 3 eller derover.

Læs mere om uv-indeks appen