Vi er heldigvis blevet klogere. Men ...
Kræftens Bekæmpelse gør de svære emner lettere med nyt læringsunivers og kampagnen ”Vi er heldigvis blevet klogere. Men ...”
Om kampagnen
Mange unge har deres alkoholdebut allerede i udskolingen og forbruget af nikotinprodukter er steget markant de seneste år. Men børn og unge ved for lidt om konsekvenserne. Herudover føler børn i sorg sig ofte ensomme og anderledes end deres klassekammerater. Derfor er undervisning i kræft og relaterede emner vigtig.
Fra den 6.-20. august sætter Kræftens Bekæmpelse fokus på nyt læringsunivers og emnerne sorg, alkohol, tobak, nikotin og sol med kampagnen ”Vi er heldigvis blevet klogere. Men..”
Kampagnefilmene er målrettet lærere og fagpersoner i grundskolen og er lanceret på sociale medier. Herudover modtager ca. 2000 grundskoler fysiske materialer i form af plakater og postkort til lærerværelset.
Kampagnefilm
Se kampagnefilmene herunder.
Kampagnefilm om sorg
Kampagnefilm om røg og nikotin
Kampagnefilm om alkohol
Kampagnefilm om sol
Nyt læringsunivers
Kræftens Bekæmpelse har lanceret et nyt læringsunivers, der gør det nemt for lærere og andre fagpersoner i grundskolen at finde undervisningsmateriale om kræft, sorg, forebyggelse og forskning. Det nye læringsunivers byder på gratis og målrettede undervisningsforløb og tilbud til 0.-10. klasse.
Det hele er samlet og klar til brug her: