Mød vores seje erhvervsfolk
Mød de markante erhvervsprofiler, som i en tæt pakket arbejdsuge går sammen med kunder og samarbejdspartnere og bidrager til, at børn ikke skal stå alene med kræft. Mød erhvervsprofilerne her og læs om deres motivation for at være med.
Anders Wiberg, CEO for Destination Bornholm
Anders Wiberg er CEO for Destination Bornholm og har over 20 års erfaring med marketing og ledelse. Han flyttede til Bornholm med sin familie i 2016 og har siden arbejdet for at styrke øens brand og turisme. Som tidligere digital chef hos Kræftens Bekæmpelse har Anders set, hvor vigtigt det er at bakke op om børn og unge berørt af kræft. Derfor støtter han Indsamlingsugen og håber, at mange vil bidrage til sagen.
Mød Anders på LinkedIn
Se Anders’ indsamling
Anna Fast Nilsson, CEO & founder hos Hird Consulting
Anna er CEO og founder af rekrutteringsbureauet Hird Consulting, som hjælper virksomheder med at finde og rekruttere de helt rigtige talenter. Anna har selv oplevet, hvad det betyder at have kræft i familien, så at sige ja til at samle ind til fordel for børn og unge var den hurtigste og letteste beslutning.
Cecilie Ingdal, Chefredaktør på ELLE Danmark
Cecilie Ingdal er chefredaktør og medejer af virksomheden Toast Projects, der udgaver ELLE Danmark. Hun har været en central figur i dansk modejournalistik i over 15 år med et stærkt fokus på bæredygtighed og ansvarlighed i modeindustrien. Som mor er Cecilie dedikeret til at samle ind til børn og unge berørt af kræft – fordi ingen bør stå ansigt til ansigt med sygdommen i så ung en alder. Derfor har hun valgt at være med i Indsamlingsugen i år.
Daniel Vandborg, Country Manager hos Tradera Danmark
Daniel Vandborg er country manager hos Tradera Danmark, der er Nordens største online markedsplads. Han støtter op om kampagnen Kræft er ikke for børn, da han selv har oplevet kræft i den nære familie, og han derfor er drevet af en personlig motivation for at gøre en forskel på området. Derudover ser han Tradera som en oplagt platform til at støtte sagen og stiller derfor både den og sig selv helhjertet til rådighed til Indsamlingsugen.
Jens Peter Jensen, bestyrelsesformand og ejer af Dottir Nordic Design
Jens Peter er bestyrelsesformand og ejer af Dottir Nordic Design. Endvidere er han rådgiver og investor – herunder i hudpleje brandet Yrolí – og grundlægger af Rainmaker samt medejer af Hjaltelin Stahl, der i 2019 blev solgt til Accenture. Jens Peter har selv haft sygdommen tæt inde på livet, da han mistede sin mor til kræft. Han støtter derfor af et inderligt hjerte indsamlingsugen, fordi han mener, at det er enormt vigtigt, at der gøres en indsats for børn og pårørende, der er berørt af kræft.
Mød Jens Peter på LinkedIn
Se Jens Peters indsamling
Jens Lunn, Managing Director hos AS3 Executive
Jens er til daglig managing director hos AS3 Executive, hvor han rådgiver topledere i transmission. Han støtter dette års Indsamlingsuge, fordi han tror på, at et stærkt formål skal have en stærk opbakning – og fordi han gerne vil udfordre sig selv i at samle ind på nye måder og kombinere sit faglige virke med en vigtig sag.
Jens Boelskifte, Direktør hos Fun Art Blokhus
Jens Boelskifte er direktør og partner hos Fun Art Blokhus, en aktivitetspark for hele familien. Jens har desuden været bestyrelsesmedlem i flere virksomheder, herunder Norlys og Blue Equity, og sidder i dag i bestyrelsen hos SilverRed Seafood. Med sine mange års erfaring fra erhvervslivet har han i år valgt at deltage i Indsamlingsugen for at støtte forskning, forebyggelse og patient- og pårørendestøtte på børneområdet – en sygdom, der berører alt for mange, og som han ønsker at hjælpe med at bekæmpe.
Mød Jens på LinkedIn
Se Jens’ indsamling
Lars Thylander, Founder & chairman hos Thylander Gruppen
Lars er både stifter af Thylander A/S og velgørenhedsorganisationen Real Care, som hjælper med at gøre en forskel for udsatte børn og unge. Lars har i mange år støttet Kræftens Bekæmpelse på forskellige måder. For den sygdom er desværre noget, som vi alle på et tidspunkt i vores liv har tæt på.
Mød Lars på LinkedIn
Se Lars’ indsamling
Mads Nipper, Bestyrelsesformand hos FLSmidth og tidligere CEO hos Ørsted
Mads Nipper er en af Danmarks mest erfarne erhvervsledere med en karriere, der spænder over topposter i LEGO, Grundfos og senest som CEO for Ørsted. Han er desuden bestyrelsesformand hos FLSmidth og særligt kendt for sit arbejde for at gøre bæredygtighed til en central del af erhvervslivet. Som far til to og med et stort samfundsengagement har Mads sagt ja til at være med i Indsamlingsugen for at bruge sin stemme til at støtte op om kampagnen Kræft er ikke for børn.
Mads Højgaard Paaskesen, CEO & partner hos PL & Partners
Mads Paaskesen er stifter og direktør i det digitale bureau PL & Partners, der arbejder med digital strategi og digital marketing, og som har været partner til Kræftens Bekæmpelse indenfor annoncering på sociale medier gennem flere år. Derfor kender Mads allerede alt til Indsamlingsugen og som en, der selv har oplevet kræften tæt inde på livet, og nu som far til en lille dreng, var han ikke i tvivl om, at han personligt ville være med til at samle ind i år.
Oliver Vassard, CEO hos 1508
Oliver er direktør i det strategiske designbureau 1508, en del af Knowit i Norden, der gennem de seneste syv år har hjulpet Kræftens Bekæmpelse med flere innovationsindsatser. Som far til to børn ser han det som enormt meningsfuldt at stille sig selv til rådighed til fordel for den gode sag og har derfor valgt at være med i Indsamlingsugen.
Rasmus Houlind, CXO hos Agillic
Rasmus Houlind er CXO hos Agillic, der gennem sin teknologi gør større virksomheder i stand til at skabe personaliseret kommunikation. Et emne, som Rasmus har skrevet flere bøger omkring, ligesom han ofte er ude og holde foredrag. Han er med i Indsamlingsugen, da han selv har haft modermærkekræft og i den forbindelse nåede at tænke over hvilken betydning, det ville have for hans børn og familie, hvis han pludselig ikke var her længere. Det gør sagen både personlig og uundgåelig ikke at støtte op om.
Trine Tirsgaard, Global CMO hos Devoteam
Trine er global CMO hos Devoteam og sidder derudover i bestyrelsen for både KidsAid, der hjælper syge og sårbare børn, og NEYE-Fonden, hvor alt overskud går til kræftforskning. Hun er desuden tilknyttet Børneriget, det nye børnehospital, der åbner i 2026. Trine har med egne øjne set, hvor meget det betyder, når børn mærker, at nogen gør noget ekstra for dem, og det har rørt hende dybt. Derfor har Trine valgt personligt at samle ind til fordel for børn og unge i år.
Mød Trine på LinkedIn
Se Trines indsamling
Troels Johannesen, ejer af Moment Kommunikation & ekspert i toplederkommunikation
Troels Johannesen er kommunikationsrådgiver og optræder ofte i medierne som ekspert i sociale medier. Han underviser til daglig topledere og virksomheder i at bruge digitale platforme professionelt, her især LinkedIn. Som far til tre børn er det vigtigt for ham at bakke op om en sag, der handler om børns liv og fremtid - det værste, han kan forestille sig, er, at der skulle ske noget med dem, og derfor samler han ind i Indsamlingsugen.
Steen Laursen, rådgiver hos UdMedDet/v Steen Laursen
Steen Laursen er PR- og kommunikationsrådgiver med mange års erfaring i krydsfeltet mellem sport, underholdning og erhvervsliv. Han har tidligere været kommunikationschef hos både Blast og Astralis, hvor han blandt andet har arbejdet tæt sammen med Counter-Strike spilleren Peter “Dupreeh” Rasmussen, der også støtter op om Indsamlingsugen. Steen kender derfor til sagen og ønsker nu at bruge sit eget netværk til at skabe synlighed og støtte op om børn og unge, der har kræft tæt inde på livet.
Mød Steen på LinkedIn
Se Steens indsamling