Uden kunder, intet salg. Og uden salg, ingen penge til kræftsagen. Derfor har 70 frivillige i Kræftens Bekæmpelses genbrugsbutikker for nylig været på workshops i, hvordan de med få greb kan dekorere butiksvinduerne, så de skaber mere blikfang og giver forbipasserende lyst til at gå ind i butikkerne.
Skab blikfang og en stop-op-effekt
- Butiksvinduerne er butikkernes ansigt udadtil, så det er ikke ligegyldigt hvordan de tager sig ud. Og når nu forbipasserende og potentielle købere alligevel står lige uden for, er det vigtigt, at vinduerne bruges til at skabe en stop-op-effekt, som giver folk lyst til at gå ind i butikkerne og inspirere dem, til at foretage et køb.
Sådan siger salgs- og udviklingskonsulent, Mai-Britt Hvam Krogh, som foreløbig har stået for at afholde workshops i foreningens fire butikker i Nordsjælland.
Heldigvis har alle butikkerne allerede en god kundestrøm og godt gang i salget. Faktisk så godt, at sidste års omsætning på over 41 mio. kr. sprængte alle hidtidige rekorder og bidrog med flere penge til bekæmpelse af kræft end nogensinde før.
Alligevel er det vigtigt at blive ved med at tiltrække flere kunder og dermed tjene endnu flere penge til den vigtige kamp mod kræft.