Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
Sygeplejerske Hanne Mendel har arbejdet på Kræftlinjen siden 2006. Foto: David Kahr
Stemningen i rummet er fuldstændig rolig, selv om samtalerne er intense. Ved det forreste bord taler en kvinde i telefon. Hun beroliger mennesket i den anden ende:
”Jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs. Det er helt naturligt. Men jeg er enig med din læge – en test vil ikke kunne give dig den afklaring, du har brug for.”
Bagved lytter en rådgiver til en længere forklaring om senfølger. Hun og brugeren i den anden ende af røret bliver enige om, at en bandagist nok vil være den bedste til at hjælpe.
I det modsatte hjørne er der gang i en dyb samtale:
”Hmm… ja… det kan jeg godt forstå,” lyder det af og til.
Vi befinder os på Kræftlinjens kontor dybt inde i hjertet af Kræftens Bekæmpelse. Her sidder et team af rådgivere klar 70 timer om ugen til at tage telefonen. Sidste år ringede den mere end 12.500 gange – og hver eneste gang var det et lyttende øre og en vidende sjæl, der samlede røret op.
Læs hele reportagen fra Kræftlinjen:
Sidst ændret: 08.06.2023
Af Rikke Hovn Poulsen
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17