Gå til sygdomsliste

Øvelser for hele kroppen

Brug dette øvelsesprogram til at få motioneret hele kroppen. Det er Gotvedgymnastik med lav belastning og fokus på naturlige bevægelser. Kombiner gerne øvelserne med en rask gåtur, så sikrer du dig, at du både aktiverer dine muskler, led og kredsløb.

Øvelsesprogrammet består af en introduktion, fem fysiske øvelser og en afspænding til sidst. Det er udarbejdet og udført af Søren Ekman fra Gotvedskolen. Nedenfor kan du se hele programmet eller vælge, hvilket et af klippene du vil se og bruge.

Hele programmet:

Hele programmet (11.04 min.)

Introduktion:

Introduktion (1.48 min.)

1. Øvelse:

1. Øvelse (1.08 min.)

2. Øvelse (1.29 min.)

3. Øvelse:

3. Øvelse (1.20 min.)

4. Øvelse:

4. Øvelse (1.31 min.)

5. Øvelse:

5. Øvelse (1.06 min.)

6. Afspænding:

6. Afspænding (3.25 min.)

Det er godt for både krop og sind at røre sig hver dag - også hvis du har kræft. Motion og bevægelse giver energi, bedre humør og styrker kroppen.

Læs mere om at røre sig godt med kræft

 

Hvad kan jeg selv gøre?

Gode råd, hvis du har kræft

Om kost, fysisk aktivitet, samvær med andre og alternativ behandling.

Hvad kan du selv gøre


Opskrifter

Opskrifter

Hvad skal jeg spise, hvis jeg har kræft?

Opskrifter


Gå! Det er sundt

I denne artikel fra sundhedsmagasinet Iform, fortæller sundhedsekspert Chris MacDonald om de mange fordele ved at gå.  

Læs artikel


Mentale ressourcer og kræft

Når den samme negative tanke bliver ved med at komme op til overfladen, og man vender og drejer den igen og igen, kaldes det ruminering. Chris MacDonald fortæller her om, hvad man kan gøre for at komme ud af et negativt tankemønster.

Hvordan har søvn indflydelse på dit velbefindende?

Professor, dr. med.; cand. psych Bobby Zachariae forklarer om søvns indflydelse på fysisk og psykisk velbefindende. Derudover giver han gode råd til, hvordan du opnår en god og sund søvn.