Spring navigation over

Børnekræft i skolen: Dilemmaer og balancegange, når ens elev har en bror eller søster med kræft

I dette afsnit af Børnekræft i skolen kan du blive klogere på, hvilke dilemmaer og balancegange man kan opleve, når man som lærer har en elev, der har en kræftsyg bror eller søster.

Lyt til femte afsnit af 'Børnekræft i skolen':

Når vi bliver usikre, så skal vi tale højt om det.

Når vi bliver usikre, så skal vi tale højt om det. Det er en af de anbefalinger, som Line Thoft Carlsen, ph.d. i sociale konsekvenser af børnekræft, kommer med i dette afsnit af Børnekræft i skolen.

Her taler hun med vært Maria Hartmann om nogle af de tvivl og dilemmaer, der kan opstå, når en elev har en kræftsyg bror eller søster.

Vi hører om berøringsangst, ansvar og om, at tvivl er helt okay.

Hør første afsnit af serien

I første afsnit af 'Børnekræft i skolen' kan du høre første del af læreren Mettes fortælling om, hvordan det var at være lærer for Frederik, da han i 4. klasse får kræft: