Kun 3 pct. af vores indtægter
kommer fra det offentlige.
Dit bidrag er afgørende.
I 2017 har 'Fuld af liv'-kampagnen lavet et socialt eksperiment kaldet ”Spritstiv Speeddate”. Eksperimentet går ud på at 10 singlefyre og 10 singlepiger skal speeddate hinanden på 10 speeddaterunder.
Efter hver speeddate går drengene i kælderen, mens pigerne rater daten. Hvad pigerne ikke ved er, at drengene skal drikke mellem hver date. I takt med at drengenes promille stiger, falder pigernes vurderinger af daten. Allerede efter 2. date falder pigernes vurdering drastisk, og det går bestemt ikke lige så godt, som det gjorde i starten, mens drengene var ædru. Drengene klarer sig bedst mens de er ædru eller kun har fået lidt at drikke, for når de får drukket mere alkohol bliver de alt for stive til at score.
’Spritstiv Speeddate’ har flere videoer, som du kan se på vores kampagnesite ’Fuld af liv’ på Facebook
Facebook.com/fuldafliv
'Fuld af liv'-kampagnen har udgivet en rapport om forældres betydning for deres børns alkoholforbrug. Rapporten bygger på videnskabelig litteratur fra perioden 1993-2015. Rapporten omhandler 9 forskellige områder, herunder blandt andet betydningen af forældres eget alkoholforbrug, regler og kommunikation om alkohol.
Alkohol & Samfund sætter med Respekt-kampagnen fokus på, at det giver respekt at gøre noget ved sit alkoholproblem. Derudover gør den nye kampagne opmærksom på, at man kan finde mange tilbud om alkoholbehandling hos kommunen, hvis man selv eller en pårørende har problemer med alkohol.
Hope.dk er en del af kampagnen, og på siden er de mange forskellige tilbud om alkoholbehandling samlet. Her er det også muligt at finde direkte kontakter til kommunernes alkoholrådgivninger.
OM ALKOHOL er det nye tværfaglige undervisningsmateriale til elever i 7.-9. klasse. Materialet er bygget op omkring fagtekster, avisartikler, film, quizzer, opgaver og forsøg.
Fagbladet Folkeskolen har anmeldt Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens undervisningsmateriale OM ALKOHOL, og skriver bl.a.: "Materialet er tværfagligt, engagerende og vigtigt og gør brug af interaktive medier og nutidige pædagogiske principper - helt uden formaninger."
Ambitionen er at starte en dialog om alkohol med unge danskere, så vi sammen kan skabe en sundere alkoholkultur i Danmark.
Selvfølgelig fordi alkohol er kræftfremkaldende, men også fordi det samtidig giver en masse andre fordele at drikke lidt mindre - og være fuld af liv i stedet!
Strandboulevarden 49
2100 København Ø
Tlf.: 35 25 75 00
Fax: 35 25 77 01
E-mail: info@cancer.dk
CVR: 55629013
EAN numre
Kontakt
Privatlivspolitik
Henvendelser om indsigt i
og sletning af persondata:
Indsigt i persondata
Sletning af persondata
Klager over brug af persondata:
E-mail: dpo@cancer.dk
Professionel og gratis rådgivning
Tlf.: 80 30 10 30
Hverdage kl. 9 - 21
Lør. - søn. kl. 12 - 17