Gå til sygdomsliste

Fuld af liv - banner

Mission og vision for alkoholkampagnen 'Fuld af liv'

Læs om målsætningerne for Kræftens Bekæmpelses og Trygfondens alkoholkampagne 'Fuld af liv'.

Kræftens Bekæmpelse har i samarbejde med TrygFonden i 2014 iværksat den femårige kampagne, 'Fuld af liv', der retter sig mod danske unge. Kampagnen skal bidrage til at udsætte alkoholdebuten, reducere alkoholindtaget og skabe en sundere alkoholkultur blandt unge i Danmark.

Mission, vision og strategi for 'Fuld af liv'

Visionen er, at ingen danskere får kræft som følge af deres alkoholforbrug.

Missionen er, at få unge danskere til at udskyde alkoholdebuten og nedsætte alkoholforbruget.

Strategien er:

  • At skabe bevidsthed i den danske befolkning om fordelene ved at udskyde alkoholdebuten og have et moderat alkoholforbrug som ung.
  • At skabe strukturelle forandringer, der gør det lettere for unge at udsætte alkoholdebuten og nedsætte alkoholforbruget samt fastholde en sund alkoholkultur som voksne.
  • At skabe nye alkohol- og festnormer blandt danske unge.