Tilmeld dig FrivilligNyt
Nyhedsbrevet er til dig, der vil inspireres, motiveres og klædes på til dit frivillige arbejde.
Til cancer.dk
Kampagnen ’Kræft er ikke for børn’ hjælper børn, der er ramt af kræft eller som har en kræftramt forælder. Få overblikket over kampagnen, der kører frem til jul.
Hvert år får omkring 450 børn og unge i Danmark under 25 år konstateret kræft, mens 10.000 børn oplever, at deres far eller mor får konstateret kræft.
I denne uge starter kampagnen ’Kræft er ikke for børn’, der netop støtter disse børn. Kampagnen kører med en række indsamlingsaktiviteter, som løber frem til jul.
Som frivillig kan du være med til at hjælpe kampagnen på vej.
Mens kampagnen kører over de næste to måneder, vil børn, unge og familier fortælle deres personlige historier om kræft på Kræftens Bekæmpelses Facebook og Instagram. I denne uge kan I f.eks. møde lille Elina, som kun var 2,5 år, da hun fik kræft.
Historierne skal sættes fokus på kræftsagen fra et børneperspektiv og vil forhåbentlig bidrage til, at rigtig mange får lyst til at støtte sagen.
Som frivillige kan I hjælpe med, at historierne kommer ud til mange flere. Det kan I gøre ved at like, kommentere eller dele historierne på f.eks. jeres egen, jeres lokalforenings- eller stafets Facebookside.
Har du og dine frivilligkolleger mod på det, så kan I også starte jeres egen indsamling, der støtter ’Kræft er ikke for børn’ – ligesom I kender det fra Knæk Cancer og andre digitale indsamlinger.
Du kan også opfordre andre til at starte en indsamling ved at dele linket nedenfor på sociale medier eller medtage det i lokalforeningens nyhedsbrev, hvis du er frivillig i en lokalforeningsbestyrelse.
Kræftens Bekæmpelses webshop bugner også af nye fine produkter, som støtter ’Kræft er ikke for børn’-kampagnen. F.eks. kan man igen i år købe den sjove humørkalender ’Børnelogik’ med citater fra børn, som er en oplagt mandelgave.
Årets julekugler er også landet i webshoppen. Og da det i år er præcis 150 år siden, at H.C. Andersen døde af kræft, hylder Årets Julekugler hans fantastiske eventyr. Derfor består Årets Julekugler af ’Snemanden og kakkelovnen’, den lille havfrue-rensdyr og ’julemandens nye klæder’.
Webshoppen indeholder en hel kategori med søde og hyggelige nye juleprodukter, så det er muligt at finde den fineste gave til enhver lejlighed, uanset om man leder efter adventsgaver, kalendergaver, mandelgaver, værtindegaver eller julegaver.
Humørkalenderen kan også købes hos en række eksterne forhandlere og i Kræftens Bekæmpelses Genbrugsbutikker og i receptionen på Kræftens Bekæmpelses hovedkvarter på Strandboulevarden 49. Julekuglerne kan kun købes i webshoppen.
Juleprodukterne markedsføres fra 3. november på sociale medier og på Kræftens Bekæmpelses egne kanaler.
Erfaringerne gennem årene viser, at de mindre virksomheder i Danmark meget gerne støtter kampagnen, hvorfor Kræftens Bekæmpelses telemarketingsafdeling fra i dag og frem til jul kontakter 40.000 mindre virksomheder for at tilbyde erhvervspartnerskaber, som støtter ’Kræft er ikke for børn’.
Flere stærke brands bakker også op. REMA 1000, Aqua d’Or, Byens Kalender sælger også produkter, som støtter kampagnen. Foreningen Charity for Cancer har her i weekenden også afholdt deres store indoor cykelevent. Foreningen støtter også ’Kræft er ikke for børn’ med 25 procent af deres overskud.
Har du som frivillig spørgsmål til kampagnen, er du velkommen til at kontakte Lise Atzen Bjerregaard på lisea@cancer.dk.
Nyhedsbrevet er til dig, der vil inspireres, motiveres og klædes på til dit frivillige arbejde.