Gå til sygdomsliste

Redskaber til en bedre søvn

Få råd og redskaber til at forbedre din søvnkvalitet og mindske de søvnproblemer, der kan opstå i forbindelse med en kræftsygdom.

Enkle søvnråd

Hvad kan du gøre, og hvad bør du undgå?

Gode råd til en god søvn

Overblik over søvnvanerne

Ved at føre dagbog over din søvn igennem en uge, får du et overblik over, om du har søvnproblemer, eller om du sover som du skal.

Undersøg dine søvnvaner

Yoga kan hjælpe til en bedre søvn

Yoga kan have en positiv effekt på både søvn og kræftrelateret træthed.

Yoga

Kroppen kan hvile i løbet af dagen med afspænding

Afspændingsøvelser kan gøre det lettere at falde i søvn og kan også være en god måde at hvile kroppen på i løbet af dagen.

Afspænding

Redskaber til en bedre søvn

Yoga kan hjælpe til at sove bedre

Læs artikel fra medlemsbladet: tæt på kræft
Redskaber til en bedre søvn

Det er frustrerende at have problemer med at sove - men heldigvis kan man gøre noget selv for at sove bedre. 

For lidt søvn eller en forstyrrelse i døgnrytmen kan påvirke humør og immunforsvar.

Læs artiklen: En god nats søvn

Læs mere: 

Bedre søvn - forside

 
Få hjælp af en rådgiver

Har du eller en af dine nærmeste kræft, kan du få gratis hjælp:

   

Rådgivning